جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 16 مرداد؛ هشدار برقی واحدهای کوچک تولید فولاد/ پکن به دنبال تحریک تقاضا

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز دوشنبه از هشدار برقی واحدهای کوچک تولید فولاد و برنامه پکن برای تحریک تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار غیر رسمی قیمت خورد که این نرخ نسبت به روز گذشته افزایش اندکی را شاهد هستیم، این در حالی است که قیمت مقاطع فولادی در مبادی فروش امروز وضعیت «ثبات – کاهشی« را پشت سر گذاشت.

در همین حال، تولید فولاد چین برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت که البته این موضوع خبر خوبی برای بازار فولاد جهانی به شمار می‌رود. چین طی ماه‌های گذشته سعی کرد با مشوق‌های تولیدی وضعیت تولید و صادرات خود را افزایش دهد اما این مشوق‌ها نتوانست برای تولیدکنندگان چشم بادامی انگیزه کافی باشد. با اینکه چین سعی کرده فعالیت خود را به بیرون مرزهای کشورش منتقل کند اما به دلیل رکود اقتصادی خصوصا در بازار فولاد باز هم نتیجه مثبتی برای سرمایه گذاران چینی نداشته است.

البته بهترین مشوق فولادی برای چین، ایران، ترکیه و روسیه رشد ساخت و ساز داخلی است. نکته قابل توجه اینجاست که ترکیه به دلیل کاهش ارزش پول ملی و چین به دلیل اشباع بازار سرمایه گذارای رغبتی برای ورود سرمایه به بخش مسکن و عمران را ندارند. روسیه و اوکراین نیز اگر جنگ را خاتمه دهند با افزایش تقاضای فولاد جهانی همراه خواهد شد. اتفاقی که دور از ذهن نیست و آتش‌بس های مکرر شاید حامل این خبر باشد.

هرچند پکن قول داده برای بازگرداندن و گسترش مصرف در بخش‌های خودرو، املاک و خدمات تلاش‌هایی را انجام خواهد داد اما فعلا تقاضای جدیدی در بازار به دلیل افزایش عرضه با استقبال همراه نمی‌شود.

از سوی دیگر، وزارت نیروی ایران هم اعلام کرده واحدهای فولادی باید مسیر پتروشیمی‌ها را ادامه دهند و در تولید برق خودکفا شوند. هرچند برخی از کارخانه‌ها در این مسیر گام برداشته‌اند اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. از سوی دیگر رکود فولاد باعث کاهش واحدهای کوچک شده که ادامه این روند منجر به نارضایتی تولید کنندگان خواهد شد.

همچنین ترک‌ها با افزایش تولید میلگرد در داخل روبه‌ رو شده‌اند و اگر نتوانند تقاضای داخلی را تحریک کنند و برای این موضوع مشوق در نظر نگیرند تولید فولاد در این کشور کاهش خواهد یافت. اکنون صادرات میلگرد این کشور 50 درصد کاهش یافته و ادامه این مسیر منجر به تعطیلی واحدهای فولادی خواهد شد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت محصولات یک شرکت کاهش 100 تومانی داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها از 367 تا 642 تومان رشد داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات 91 هزار تومان افزایش داشته است.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors