گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 15 مرداد ماه؛

تداوم سبزپوشی بازار سرمایه/ افزایش 6 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 15 مرداد ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، ارزش کل معاملات بورس تهران امروز بازار 9 هزار و 881 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 4 هزار و 743 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. همچنین 48 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 268 نماد و تعداد نمادهای منفی 504 نماد در پایان معاملات ثبت شد. ناگفته نماند حقوقی‌ها 458 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. همچنین گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 454 میلیارد تومان، 255 میلیارد تومان و 186 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 6 هزار و 993 واحد افزایش داشت و به ۲ میلیون و 40 هزار و 41 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 765 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 717 هزار و 13 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افزایش 6 هزار و 633 واحدی، رقم یک میلیون و 540 هزار و 17 واحد را نشان داد.

نمادهای «شتران»،«تاپیکو»،«فملی»،«فولاد»،«فارس»،«حکشتی»و«کگل» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شتران»،«وبیمه»،«غشاذر»،«غدشت»و«پی پاد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «خرینگ»،«فلامی»،«سدور»،«زپارس»و«شگل» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *