جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

دولت کسری بودجه را با دریافت عوارض جبران نکند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: دولت برای تامین نیازهای بودجه ای و رفع کسری بودجه، به کوچک سازی خودش و کم کردن هزینه های خودش بپردازد نه این که فشار را بر روی سرمایه هایی که همین حالا هم تحت فشار هستند بیشتر کند و نهایتا اقتصاد ما از این نیز کوچک تر شود.

دولت کسری بودجه را با دریافت عوارض جبران نکند اخبار اخبار دولت, صنعت فولاد, مشکلات صنعت فولاد

بهرام انصاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه هر مانعی در مسیر تجارت، می تواند بازار را کوچک کند، اظهار داشت: اصولا در جهان اعمال این مسائل بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: اگر ما به دنبال عضویت در سازمان تجارت جهانی باشیم اینها یکی از پیش فرض هایی است که باید رعایت کنیم.

این فعال فولادی ادامه داد: دولت نگاهی به صندوق خودش می کند و می بیند باید کمبود درآمدهایش را از جایی جبران کند برای همین چنین تصمیماتی می گیرد و برای صادرات برخی محصولات اساسی عوارض صارات تعیین می کند.

وی افزود: باید در خصوص عوارض بسیار با دقت رفتار کنیم و به این گونه سیاست گذاری ها توجه بیشتری داشته باشیم. ضمن این که نگاه دولت خیلی از مواقع جلوگیری از صادرات نبوده بلکه هدفش کسب درآمد بیشتر بوده است.

به گفته وی، نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد برنامه هفتم توسعه است که این برنامه هم متاسفانه با رویکرد تهدید گذاشتن بر تولید انجام شده است، یعنی به نظر می رسد یک ساختاری که مصرف و سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد و مالیات ها و عوارض ها افزایش خواهد داد.

انصاری تاکید کرد: دولت برای تامین نیازهای بودجه ای و رفع کسری بودجه، به کوچک سازی خودش و کم کردن هزینه های خودش بپردازد نه اینکه فشار را بر روی سرمایه هایی که همین حالا هم تحت فشار هستند بیشتر کند و نهایتا اقتصاد ما از این نیز کوچک تر شود.

وی بیان کرد: از مهمترین موارد که برای رونق اقتصادی کشور باید در نظر بگیریم، این است که باید مدیریت هزینه های دولت را مطالبه کنیم. تا دولت هزینه های اضافی خودش را کاهش دهد. نه این که برای کسب درآمد بیشتر به تولید کننده و صادرکننده محصولات فشار وارد کند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors