جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

تغییر 180 درجه‌ای قوانین صادرات فولاد در 3 سال اخیر

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: فولاد کشور در بخش صادرات تا 3 سال گذشته از مالیات معاف بود اما در حال حاضر علاوه بر حذف معافیت مالیاتی، مصوبه عوارض صادراتی نیز به آن اضافه شده است.

تغییر 180 درجه‌ای قوانین صادرات فولاد در 3 سال اخیر اخبار اخبار صادرات فولاد, انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به تحریم روسیه توسط شورای اروپا و تأثیر آن در بازار صادراتی فولاد اظهارداشت: متأسفانه همزمان با تحریم روسیه، کشور ما نیز خود را تحریم و عوارض صادراتی برای محصولات فولادی وضع کرد اما طبیعتا این اتفاق می‌توانست فرصت خیلی خوبی برای کشور ایجاد کند و با مانعی که در این حوزه ایجاد شد، روسیه توانست بازارهای هدف صادراتی ایران را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی گفت: زمانی که با تحریم شورای اروپا، روسیه از بازارهای رسمی خارج شد، این کشور تمرکز خود را بازارهای هدف و مورد نظر ایران قرار داد، بنابراین می‌توان گفت این اتفاق بیشتر از فرصت و موقعیت خوب، به نوعی تهدید محسوب می‌شود.

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد با اشاره به افزایش عوارض صادراتی در صنعت فولاد ایران، تصریح کرد: فولاد کشور در بخش صادرات تا 3 سال گذشته از مالیات معاف بود اما در حال حاضر علاوه بر حذف معافیت مالیاتی، مصوبه عوارض صادراتی نیز به آن اضافه شده است.

احرامیان در مثالی عنوان کرد: به طور مثال اگر 100 دلار مارجین یا سود تولیدکننده فولاد ایرانی باشد، با قوانین صادرات در گذشته، تمام این 100 دلار به شرکت مورد نظر پرداخت می‌شد. این درحالیست که با شرایط فعلی، صادرکنندگان باید 25 درصد مالیات عملکرد پرداخت کنند و از طرفی، 2 درصد آن نیز به عنوان عوارض صادراتی کسر می‌شود که در نهایت تقریباً 35 دلار درآمد حاصل شده را به دولت برگرداند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع با قوانین صادراتی که در حال حاضر وضع شده، 35 درصد بازده سرمایه و بازگشت ارز نسبت به قوانین سابق صادرات تفاوت وجود دارد، بنابراین این اتفاق باعث شده ضربه بزرگی به سرمایه گذاران حوزه صنعت به ویژه در بخش صادرات وارد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors