جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 8 مرداد ماه؛

ریزش 29 هزار واحدی شاخص کل/ روند نزولی شاخص فلزات ادامه دارد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 8 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

ریزش 29 هزار واحدی شاخص کل/ روند نزولی شاخص فلزات ادامه دارد اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه همچنان در روند نزولی معاملات خود را ادامه می‌دهد و می‌توان گفت شاخص کل در چند هفته اخیر، ترس از کانال 2 میلیون واحدی دارد. ناگفته نماند حقوقی‌ها یک هزار و 100 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

امروز ارزش کل بازار بورس در پایان معاملات 8 هزار و 725 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 5 هزار و 700 تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. همچنین 65 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. از طرفی، خروج نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به یک هزار و 130 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد 5 هزار و 600 میلیارد تومان ثبت شد.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 124 نماد و تعداد نمادهای منفی 637 نماد در پایان معاملات ثبت شد. گروه‌های خودرویی، انبوه سازی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 564 میلیارد تومان، 306 میلیارد تومان و 262 میلیارد تومان برترین صنایع بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 29 هزار و 78 واحد افت داشت و به یک میلیون و 967 هزار و 767 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 13 هزار و 776 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 13 هزار و 448 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 14 هزار و 201 واحدی، رقم یک میلیون و 468 هزار و 625 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«شپنا»،«شبندر»،«وبملت»،«فولاد»،«حکشتی»و«شستا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ملت»،«زکوثر»،«قشهد»،«آباد»و«سصفها» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کرماشا»،«ختوقا»،«فروس»،«ولساپا»و«ثمسکن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors