گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز شنبه سی و یکم تیر ماه، ۱۱۰ ‌هزار و ۶۸۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۰٫۹ درصد آن، یعنی یک ‌هزار و ۱۰۰ تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۹۸ هزار و ۸۱۰ ریال است که این نرخ نسبت به قیمت پایه کاهش ۶٫۶ درصدی را رقم زد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه سی و یکم تیر ماه

در معاملات روز شنبه سی و یکم تیر ماه ۱۴۰2، از ۹۷۰ هزار و ۳۶۷ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۷۳۷ هزار و ۱۲۶ تن یعنی معادل ۷۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۱۰ ‌هزار و ۶۸۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۰٫۹ درصد آن، یعنی یک ‌هزار و ۱۰۰ تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۹۸ هزار و ۸۱۰ ریال است که این نرخ نسبت به قیمت پایه کاهش ۶٫۶ درصدی را رقم زد.

همچنین ۹۶ تن از حجم عرضه شده میلگرد کلاف، مورد معامله قرار گرفت. این محصول با قیمت ۲۴۲ هزار و ۶۲۳ ریال به فروش رسید.

علاوه بر این، ۳ هزار تن میلگرد آلیاژی و ۸ هزار و ۲۰۶ تن میلگرد ساده صنعتی در دسترس مشتریان قرار گرفت که از این میزان به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۴٫۵ درصد خریداری شدند.

امروز فروشندگان تیرآهن، به میزان ۳ هزار و ۳۶ تن از این محصول عرضه کردند و با استقبال خوب مشتریان، تمامی آن با قیمت ۲۲۰ هزار و ۶۳۲ ریال به فروش رسید.

علاوه بر این، ۴۵ ‌هزار و ۳۰۰ تن ورق سرد خودرو در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. قیمت میانگین موزون ۳۱۵ هزار ۸۳۹ ریال برای این محصول ثبت شد.

مشتریان ورق گرم خودرو و ورق گالوانیزه خودرو هم امروز به ترتیب ۹۲ و ۹۰ درصد حجم عرضه محصول، یعنی معادل ۴۱ هزار و ۴۷۰ تن و ۴ هزار و ۵۰۰ تن را با قیمت میانگین موزون ۲۶۷ هزار و ۲۱۸ ریال و ۴۴۰ هزار و ۲۲۹ ریال خریداری کردند.

در ادامه، ۶۶ درصد ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن ورق سرد لوازم خانگی با قیمت ۳۱۸ هزار و ۲۲ ریال به فروش رسید که این قیمت یک درصد تغییر نسبت به قیمت پایه محصول داشت.

همچنین ۴۵۰ هزار تن از حجم عرضه شده سنگ آهن کلوخه، به صورت کامل مورد معامله قرار گرفت. این محصول با قیمت ۳ هزار و ۷۸۰ ریال بدون تغییر نسبت به قیمت پایه به فروش رسید.

در همین حال، محصول ناودانی و سنگ آهن دانه بندی در تابلو مورد معامله قرار نگرفتند.

در پایان مشتریان ۱۰۰ درصد آهن اسفنجی یعنی معادل ۱۷۸ هزار تن را با قیمت موزون ۱۱۶ هزار و ۴۶۶ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز یکشنبه یکم مرداد ماه

در معاملات روز یکشنبه یکم مرداد ماه ۱۴۰2، از ۸۳۷ هزار و ۳۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۴۴۰ هزار تن یعنی معادل ۵۲٫۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۶۹۰ هزار تن گندله سنگ آهن در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۶۲ درصد آن، یعنی ۴۳۰ ‌هزار تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۴۴ هزار ریال است که نسبت به قیمت پایه تغییری نداشت.

همچنین، مشتریان ۹۰ درصد آهن اسفنجی بریکت یعنی معادل ۱۰ هزار تن را با قیمت موزون ۱۲۴ هزار و ۷۲۸ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز دوشنبه دوم مرداد ماه

در معاملات روز دوشنبه دوم مرداد تیر ماه ۱۴۰2، از ۴۷۳ هزار و ۶۳۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۳۲۶ هزار و ۵۵۰ تن یعنی معادل ۶۸ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۶۰ ‌هزار و ۲۳۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۷۴ درصد آن، یعنی ۱۱۹ ‌هزار و ۹۵۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول  ۱۸۸هزار و ۱۲۰ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۶ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۱۰ هزار تن از حجم عرضه شده تختال C، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۱۸۹هزار ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد.

امروز فروشندگان تختال SM، به میزان ۱۲۰ هزار تن از این محصول عرضه کردند اما استقبال خوبی از آن نشد و فقط ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن به فروش رفت.

علاوه بر این، ۲ ‌هزار تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۵۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۴۱۵ هزار ۹۳۰ ریال برای این محصول به ثبت رسید.

در پایان، مشتریان ۱۰۰ درصد کنسانتره سنگ آهن یعنی معادل ۱۷۰ هزار تن را با قیمت موزون ۳۵ هزار و ۴۴۸ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه

در معاملات روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰2، از ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن یعنی معادل ۹۰ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۲ ‌هزار تن ورق رنگی در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۲۵ درصد آن، یعنی ۵۰۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۴۵۸ هزار و ۴۹۳ ریال است که نسبت به قیمت پایه ثبات را رقم زد.

همچنین، ۳ هزار و ۷۵۰ تن از حجم عرضه شده ورق سرد B، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۳۰۴ هزار و ۶۵۲ ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد.

امروز فروشندگان ورق قلع اندود، به میزان ۲ هزار تن از این محصول عرضه کردند اما استقبال خوبی از آن نشد و تنها ۳۰۰ تن به فروش رفت.

علاوه بر این، ۷ ‌هزار و ۴۰۰ تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۲۳ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۴۰۵ هزار ۲۸ ریال برای این محصول به ثبت رسید.

در پایان، مشتریان ۱۰۰ درصد کنسانتره سنگ آهن یعنی معادل ۱۰۰ هزار تن را با قیمت موزون ۱۲۵ هزار و ۲۳۸ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه

در معاملات روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه ۱۴۰2، از ۲۷۹ هزار و ۴۵۲ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۸۲ هزار و ۳۵۲ تن یعنی معادل ۲۹ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۲۲۸ ‌هزار و ۱۱۹ تن میلگرد در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۲۸ درصد آن، یعنی ۶۶ ‌هزار و ۴۳ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۱۳ هزار و ۷۸۶ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۱٫۴ درصدی را رقم زد.

همچنین، یک‌هزار و ۵۱ تن از  حجم عرضه شده نبشی، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۲۱ هزار و ۹۵۷ ریال به فروش رسید که نشان از افزایش ۰٫۳ درصدی قیمت پایه این محصول دارد.

امروز فروشندگان ناودانی، به میزان ۷ هزار و ۴۲۴ تن از این محصول عرضه کردند اما استقبال خوبی از آن نشد و فقط ۱۶۳ تن به فروش رفت.

علاوه بر این، ۲۴ ‌هزار و ۷۷۷ تن تیرآهن در دسترس مشتریان قرار گرفت که  ۵۹ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۲۲۰ هزار و ۴۶۲ ریال برای این محصول به ثبت رسید.

در پایان، مشتریان یک درصد ورق گرم یعنی معادل ۲۵۰ تن را با قیمت موزون ۲۶۹ هزار و ۹۵۰ ریال خریداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *