گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 31 تیر؛ تجهیز نظامی اوکراین چه تاثیری بر بازار فولاد دارد؟/ کشورها به دنبال تحریک تقاضای داخلی

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز شنبه نشان می دهد کشورها به دنبال تحریک تقاضای داخلی هستند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که این نرخ نسبت به هفته گذشته ثبات نسبی دارد و بر بازار فولاد هم تاثیر گذاشته است.

در همین حال، ایران تحرکات خود در منطقه برای رصد صادرات فولاد افزایش داده و از سوی دیگر اوکراین نیز با ایتالیا بر سر توسعه فولاد خود به توافق رسیده است. تجهیز اوکراین توسط غرب علیه روسیه باعث شده فرسایش جنگ دو کشور بیشتر شود و توان صادراتی دو کشور پایین بیاید.

البته برخی منابع اوکراینی اعلام‌ کردند بمب‌های خوشه‌ای ممکن است صنایع روسیه را هدف بگیرد که این موضوع باعث تحولات قیمت در منطقه شده است. روسیه نیز اعلام کرده اگر این تنش افزایش یابد، احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای دور نیست.

از سوی دیگر، حالا کشورها علاوه بر توسعه بازارهای صادراتی به دنبال تحریک تقاضا هستند. برهمین اساس، اوکراین همین رویه را پیگیری می‌کند تا بخشی از آسیب‌های جنگ را پوشش دهد. ایران نیز در این راستا گام برداشن به طوری که اکنون برخی پیمانکاران اعلام کرده اند در صورت همکاری دولت، پروژ‌ه‌های عمرانی را توسعه می دهند. این موضوع به وزارت راه وشهرسازی محول شده و باید دید چه اقدامی را در پیش می‌گیرند.

به نظر می‌رسد بازار فولاد در بسیاری از مقاطع تا پایان هفته همین روال رکود را ادامه دهد و احتمال تغییر وضعیت پس از گذشت دهه اول ماه محرم وجود دارد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

 

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد ثبات قیمت در همه شرکت ها هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت اعلام شده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت ها با ثبات مشاهده می‌شوند.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تومانی قیمت یک شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *