جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 27 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 27 تیر؛ بحران‌ فولادی‌ها به ایستگاه عوارضی رسید/ دولت به فولادی‌ها کمک می‌کند؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز سه شنبه نشان می دهد بحران‌ فولادی‌ها به ایستگاه عوارضی رسید.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 27 تیر؛ بحران‌ فولادی‌ها به ایستگاه عوارضی رسید/ دولت به فولادی‌ها کمک می‌کند؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد تحلیل قیمت دلار, شرکت ملی فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ 48 هزار و 980 تومان معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته افزایش نشان می‌دهد. با این وجود، قیمت برخی مقاطع فولادی در مبادی فروش کاهش یافت.

در همین حال، مشکل واحدهای فولادی از سرمایه درگردش به برق رسید و حال این چالش به عوارض صادراتی رسیده است. برخ فعالان صنعت فولاد در این باره ابراز نگرانی کردند و گفتند ادامه این وضعیت سهم فولاد ایران در بازار جهانی را کاهش می‌دهد. عوارض صادراتی اوایل هفته جاری ابلاغ شد و از این پس کالاهای خامی که قرار است صادر شود، مشمول عوارض خواهند شد.

نکته اینجاست که فولادسازان منتظر طرح‌های دولت برای افزایش تولید خود هستند اما با پروژه های فعلی فعلا این امکان وجود ندارد. طرح نهضت ملی مسکن یکی از بخش‌های مهم و مورد انتظار فعالان اقتصادی است اما هنوز به صورت گسترده کلید نخورده است.

از سوی دیگر، اکنون قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته اما نکته قابل توجه اینجاست که در روزهای آتی ممکن است کاهش قیمت را تجربه کند. دلیل اصلی هم افزایش عرضه از سوی روسیه و چین به بازار است. در حال حاضر هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر با قیمت 447 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 481.5 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 465 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه 27 دلار و 50 سنت کاهش یافت و به قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن به فروش رسید.

به هر حال، فولادی‌ها در شرایط فعلی از دولت انتظار کمک دارند به طوری که از یک سو فعالیت‌شان از نظم خارج شده و می‌خواهند فشار مالیاتی که اکنون بر دوش آنهاست، کمی سبک شود و از سوی دیگر، خواستار بهبود وضعیت در شرایط فعلی هستند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد کاهش قیمت 200 تومانی یک شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات شرکت ها از 275 تا 1009 تومان کاهش مواجه شده است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را از 13 تا 18 هزار تومان کاهش داده‌اند.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors