جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس انجمن سنگ آهن در گفتگو با فولادبان اعلام کرد:

احتمال بازنگری مصوبه دولت برای اخذ عوارض از مواد خام و نیمه خام زنجیره فولاد

رئیس انجمن سنگ آهن گفت: دولت قبل از وارد شدن به بحث عوارض موضوع تعهد ارزی را مطرح کرد و بعد هم افزایش حقوق دولتی گریبان معدنی ها را گرفت و در حال حاضر هم با وضع این عوارض غیر کارشناسی، صادرات را محدود خواهد کرد.

احتمال بازنگری مصوبه دولت برای اخذ عوارض از مواد خام و نیمه خام زنجیره فولاد اخبار آینده بازار فولاد, قیمت فولاد در بورس کالا

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با اعلام اعتراض کل زنجیره فولاد به نرخ جدید عوارض صادراتی برای مواد خام و نیمه خام، اظهار داشت: مجددا قربانی تصمیمات غیرکارشناسانه دولت می شویم.

وی گفت: وضع این عوارض تمام محصولات زنجبره فولاد را تحت الشعاع خود قرار داده است، در صورتی که هر کدام از محصولات زنجیره شرایط متفاوتی حتی در عرضه و تقاضا دارند.

رئیس انجمن سنگ آهن با اشاره به مازاد تولید برخی از محصولاتی که شامل عوارض 20 درصدی صادراتی شده‌ اند، اظهار داشت: با وضع این عوارض، محصولات برخی از معادنی را که بازار داخلی ندارند، از بازار صادراتی خارج می‌کنیم و در واقع معادن ما و صنایع معدنی دچار رکود و تعطیلی خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت قبل از وارد شدن به بحث عوارض موضوع تعهد ارزی را مطرح کرد و بعد هم افزایش حقوق دولتی گریبان معدنی ها را گرفت و در خال حاضر هم با وضع این عوارض غیر کارشناسی، صادرات را محدود خواهد کرد.

به گفته مهرداد اکبریان، کشور تشنه آهن اسفنجی است و همیشه رقابت قیمتی برای این محصول در بورس کالا وجود دارد. حال چرا یابد برای این محصول با این شرایط عوارض 5 درصدی در نظر بگیرند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران خاطرنشان کرد: برای مثال در حوزه سنگ آهن، سنگ‌های آهنی داریم که برای فولاد‌سازی مناسب نیست یا هماتیت یا سنگ‌های آهن‌ عیار پایین هستند که کارخانجات کنسانتره‌سازی یا فولادسازی از این محصولات استفاده نمی‌کنند و در کشور مازاد تولیداتشان وجود دارد، چرا شامل عوارض 20 درصدی شود.

این فعال معدنی با تاکید بر اینکه این عوارض کل زنجیره فولاد را تحت الشعاع قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: قطعا انتقادات در روزهای آینده تقدیم دولت خواهد شد و فولادی ها با این اعتراض درخواست تجدیدنظر یا اصلاحیه این موضوع را خواهند داشت و امیدواریم اعتراضات به دیوان عدالت اداری ارائه شود تا شاید این مصوبه کلا منتفی شود.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران توضیح داد: اکنون فرصت صادرات فولاد زمینه ای مناسب برای جذب منابع است و تزریق آن در شاهرگ زنجیره فولاد به حساب می آید و انتظار می رود دولت مشوق صادرات باشد و ابن امر را تسهیل کند اما بلعکس با وضع عوارض آن را محدود کرده است.

به گفته وی، دولت از ابزارهای دیگری برای تنظیم بازار بهره گیرد، زیرا اخذ عوارض سنگین علاوه بر آنکه ضد تولید محسوب می شود، برای تداوم فعالیت این صنعت زیانبار و خطرناک است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors