جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 24 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد؛

دولت به‌جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود/ رقابت دولت با بخش خصوصی به مشکلات موجود دامن زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع داخلی باید دنبال سهم مناسب از بازار‌های بین المللی باشند، ما هم به صنایعی ارج می‌نهیم که بتوانند جای خود را در دنیا پیدا کنند.

دولت به‌جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود/ رقابت دولت با بخش خصوصی به مشکلات موجود دامن زد اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، عباس علی آبادی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع اظهارداشت: اگر صنعتی داریم که در کشور ماشین تولید می‌کند و به دست مردم می‌دهد و یا کشوری شبیه به همین جا، این قابل قبول نیست.

وزیر صمت گفت: ما باید در بین بهترین‌های دنیا قرار بگیریم، چون لیاقت آن را داریم مانند ساخت توربین گاز که جز بهترین‌ها هستیم و ثابت کردیم که می‌توانیم.

علی آبادی با اشاره به تحولات سریع برای پیشرفت صنایع در جهان، تصریح کرد: ما همچنان با بهره‌وری بسیار پایین در کشور درگیر مشکلات هستیم و در حالی دنیا در حال ایده پردازی برای انقلاب صنعتی ششم است که ما هنوز در انقلاب صنعتی اول به سر می‌بریم.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه در کشور بهره وری وجود ندارد و این یک نقص بزرگ است، افزود: ما باید نیروی کار ایرانی را ارزش بدهیم و حق و حقوق آن را به طور کامل پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.

وزیر صمت با تاکید بر حرکت به سوی دانش بنیان‌ها برای کنترل انرژی گفت: صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام، صادرات ثروت کشور است که ارزشمند نیست.

علی آبادی افزود: ما باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم و این خطای راهبردی است اگر ما الان در گیربکس اتوماتیک سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا دنیا این را کنار گذاشته و به سمت برقی شدن حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت محصولات صادرات محور حرکت کنیم و صنایع باید بتوانند ارز خود را تامین کنند و این جز با رویکرد صادرات محور بودن محقق نخواهد شد آن هم صادرات براساس مزیت‌های کشور نه صادراتی که انرژی بر هستند.

وزیر صمت گفت: ما با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد؛ آن هم کالا‌هایی که در کشور مزیت آن را نداریم.

ایمیدرو از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند

همچنین عباس علی‌آبادی در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: همه دولت‌‎ها به‌دنبال توسعه از نوع توسعه پایدار هستند. برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پایدار بودن تولید هستیم و برای دستیابی به الگوی بومی تولید پایدار، به تولید ملی و شناخت مزیت‌های‌مان نسبت به سایر رقبای جهانی نیازداریم.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند افزایش تولید، منظورشان تولید پایدار است که باید بر پایه مزیت‌ها باشد.

وزیر صمت ادامه داد: امروزه باید برنامه‌ریزی لازم با همکاری بخش خصوصی صورت گیرد تا به‌سرعت از وضعیت فعلی خارج شویم، که یکی از پیش شرط‌های آن حرکت به سمت بهره‌وری و توسعه روابط بین‌الملل است تا تراز تجاری‌مان بهبود بخشیده شود.

وی با بیان اینکه ایمیدرو امروز باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، یادآور شد: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرده و نگاه جامعه را به این سمت سوق دهیم.

علی‌آبادی، «توسعه پهنه‌ها»، «پرهیز از خام فروشی و افزایش بهره‌وری»، «توسعه زنجیره‌های ارزش»، «تعهد به محیط زیست» و «اخلاق و حرکت در مدار اخلاق» را از موضوعات مهم پیش‌روی حوزه معادن و صنایع معدنی برشمرد و تاکید کرد: اجرایی شدن این موضوعات در دستورکار مدیران ایمیدرو قرار گیرد.

وزیر صمت گفت: مجمع جهانی اقتصاد سالانه مواردی را به عنوان چالش‌های جهانی اقتصاد معرفی می کند. عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors