جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس بازار ارز به فولادبان پاسخ داد:

چرا قیمت دلار در کانال 40 تا 50 تومان گیر افتاده است؟

یک کارشناس بازار ارز گفت: پیش‌بینی تداوم روند صعودی در قیمت دلار و طلا امری پیچیده است اما اگر این روند ادامه‌دار باشد، بازار سرمایه با یک تاخیر به این موضوع واکنش تورمی خواهد داشت.

چرا قیمت دلار در کانال 40 تا 50 تومان گیر افتاده است؟ اخبار

محسن لطیفی در گفتگو با فولادبان درباره وضعیت فعلی قیمت دلار در بازار آزاد که دائما در کانال 49 تا 50 هزار تومان در نوسان است، اظهار داشت: اثر اصلی افزایش یا کاهش قیمت دلار مبتنی بر متغیرهای اقتصادی از جمله نرخ تورم ،رشد اقتصاد، حجم نقدینگی، درصد رشد حجم نقدینگی و میزان وصول مطالبات ارز صادرات از متغیرهای اصلی تعیین کننده قیمت دلار هستند. البته با ورود ریسک‌های سیستماتیک به اقتصاد کشور، روند دلار صعودی شده و قیمت طلا هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: زمانی که بانک‌های خصوصی به صورت چراغ خاموش درصد سوددهی را بالا می‌برند، کاملا واضح است که نرخ بهره بالا رفته است.

این کارشناس بازار ارز با بیان اینکه تقاضای ارز در اقتصاد بیشتر از عرضه ارز است، تصریح کرد: تا زمانی که آرامش سیاسی و گشایش اقتصادی در کشور وجود نداشته باشد، امکان اینکه انگیزه سوداگری بیش از پیش افزایش یابد، وجود خواهد داشت.

لطیفی بیان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر هنوز تقاضا بر عرضه سنگینی می‌کند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، این روند ادامه داشته و احتمال رشد قیمت ارز وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی سیاست انقباضی در پیش گرفته و وام‌دهی به بانک‌ها را به شدت محدود کرده است، یعنی در عمل هزینه پول در اقتصاد بالا رفته است، بنابراین زمانی که بانک‌ها وامی پرداخت نکنند و وام‌دهی را به شرکت‌ها قطع کرده تا حجم نقدینگی را کنترل کنند، به طور حتم نرخ بهره بالا رفته و این به ضرر سهام و بازارهای مالی خواهد بود.

لطیفی تاکید کرد: بانک مرکزی به جای ارزپاشی باید اوراق طلا در بورس را به فعالان بفروشد و حباب ایجاد شده را خالی کند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors