جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 18 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 18 تیر/ فولاد چگونه بازار ارز را آرام کرد؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز یکشنبه نشان می دهد قیمت برخی مقاطع فولادی در بازار روند صعودی طی کرده است.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 18 تیر/ فولاد چگونه بازار ارز را آرام کرد؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران اخبار بانک مرکزی, افزایش قیمت فولاد, بازار آهن, تغییرات نرخ دلار, قیمت پروفیل روز, قیمت میلگرد در بازار, قیمت هر تن میلگرد, کاهش قیمت تیرآهن, کاهش قیمت دلار, نرخ مقاطع مهم فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار که در روزهای گذشته حول و حوش ۵۰ هزار تومان معامله می‌شد، امروز نزدیکی به مدار ۴۹ هزارتومان قیمت خورد اما تاثیر روزهای گذشته بازار ارز امروز در بازار فولاد مشاهده شد به طوری که این روند قیمت برخی مقاطع فولادی در بازار روند صعودی را طی کرد.

در همین حال، بازار فولاد از هیجانات گذشته فاصله گرفته و دلیل اصلی آن هم ثبات نسبی در بازار غیر رسمی ارز است. همچنین بازگشت ارز در مرکز مبادله طلا و ارز توسط فولادی‌ها اکنون وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

آمارها نشان می‌دهد به طور متوسط در فصل بهار هر ماه 1 میلیارد و 100 میلیون صادرات مقاطع فولادی بوده که ارز آن در اختیار بانک مرکزی و مرکز مبادله طلا و ارز قرار گرفته است. از سوی دیگر، پتروشیمی‌ها نیز ارز خود را به این مرکز تحویل می‌دهند و بانک مرکزی با بازارگردانی‌ای که انجام می‌دهد، توانسته است بازار ارز را مدیریت کند.

همچنین هرچند اکنون بانک مرکزی اعلام کرده سیاست تثبیت اقتصادی را در برنامه دارد اما باید توجه داشت اکنون هزینه تامین بنگاه های تولیدی به خصوص فولادی‌ها از نظام بانکی بسیار بالاست و فعالیت‌های جدید بدون یارانه شکل نمی‌گیرد.

همسایگان شمالی ایران نیز با مشکلات دیگری روبه‌رو هستند که بر بازار فولاد آنها تاثیر گذاشته است. در این راستا، در ترکیه اجاره مسکن روند افزایشی داشته که ناشی از کاهش ساخت و ساز در بخش ساختمان این کشور است. از سوی دیگر، روسیه با معضل تامین مالی مواجه شده و جنگ با اوکراین وارد فاز فرسایشی شده است. این موارد بر بازار زنجیره فولاد اثر مستقیم دارد؛ به این دلیل که هر دو کشوری که اکنون در جنگ هستند جزو صادر کنندگان زنجیره فولاد هستند.

علاوه بر این، دولت اوکراین اعلام کرده به دنبال مصادره بانک سِنس این کشور است. این بانک متعلق به دو میلیاردر روس به نام‌های میخائیل فریدمن و پیوتر آون است. پیش‌بینی می‌شود روند مصادره این بانک از اوایل ماه جاری کلید بخورد. اگر این اتفاق بیفتد بخشی از سرمایه‌های روسیه از دست می‌رود و نیاز ارزی این کشور به شدت بالا می‌رود.

حالا باید دید در شرایط رکود بازار آیا روسیه باز هم به دامپینگ قیمتی دست خواهد زد؟ در ایران نیز وضعیت بازار فولاد تعریف چندانی ندارد و فعالان بازار نسبت به کمبود برق و کاهش تولید هشدار می‌دهند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد افزایش قیمت از 150 تا 650 تومانی دو شرکت هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها 459 تومان کاهش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای ثبات قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors