جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 15 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنج‌شنبه 15 تیر؛ عرضه جهانی فولاد بیشتر از تقاضاست/ برجام به کمک فولاد ایران می‌آید؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز پنج شنبه نشان می دهد عرضه جهانی فولاد بیشتر از تقاضاست.

تحلیل روزانه بازار آهن پنج‌شنبه 15 تیر؛ عرضه جهانی فولاد بیشتر از تقاضاست/ برجام به کمک فولاد ایران می‌آید؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران قیمت فولاد کیلویی

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز در بازار غیر رسمی ارز دلار به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که این نرخ نسبت به دیروز افزایش نشان می دهد.. با این وجود، در بازار فولاد دوباره شاهد کاهش قیمت باشیم.

در همین حال، اقتصاد ایران اکنون وارد فاز جدیدی از تولید شده و قصد دارد مسیر افزایش را طی کند اما با توجه به مشکلاتی که در هفته‌ای که گذشت، به آن اشاره کردیم، بعید است اتفاق بیفتد.

اکنون نرخ برخی مقاطع فولادی در بازار دچار نوسان شده و در مراکز عرضه با حاشیه سود پایین به فروش می‌رسد. بررسی میدانی از بازار آهن و فولاد نشان می‌دهد میل به فروش بسیار پایین آمده و رکود وارد این بخش شده است.

البته فعالان بازار معتقدند آهن را نسبت به گذشته گران تر می‌خرند و خریداران نیز در بازار کم شده‌اند. خریداران نیز قیمت های پایینی را پیشنهاد می‌دهند و افرادی که نیازمند سرمایه در کردش هستند، با حاشیه سود پایین عرضه می‌کنند.

در بازار صادراتی نیز رکود مشاهده می‌شود. در این راستا، در ترکیه پروژه‌های ساختمانی کاهش چشمگیری داشتند و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را تجربه کردند. از سوی دیگر، هزینه تامین مواد اولیه بالا رفته و پیمانکاران منتظر بسته‌های جدید بانک مرکزی کشورشان هستند.

در چین نیز مشوق‌های مالیاتی برای پروژه‌هتی ساختمانی کم اثر شده است. با این حال، ایران هنوز اقدام اساسی برای طرح جهش ملی مسکن و نهضت مسکن‌سازی بر نداشنه و در بازار جهانی عرضه بیشتر از تقاضا است. همچنین ایران و روسیه که درگیر تحریم هستند، به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود هستند، این در حالی است که ایران می‌گوید نمی‌گذارد بود و نبود برجام در اقتصاد ایران تاثیر بگذارد و آمریکا نیز تهدید کرده شاید برجام را کنار بگذارد.

البته ایران توسعه روابط با کشورهای دیگر را در دستور کار خود قرار داده اما از منظر اقتصادی بعید است تا زمانی که تحریم باشد، مراودان با زمانی که نباشد در یک مسیر بتوان حرکت کرد یک نتیجه گرفت.

در بازار صادراتی امروز هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران 6.5 دلار کاهش داشت و با نرخ میانگین 485 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 501 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنج‌شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 500 تا 650 تومانی دو شرکت هستیم. علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

همچنین در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت اعلام شده است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت ها با ثبات مشاهده می‌شوند.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors