جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 14 تیر ماه؛

سبزپوشی بورس تهران در معاملات پایان هفته/ کاهش 400 واحدی شاخص فلزات

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 14 تیر 1402 گزارش می‌دهد.

سبزپوشی بورس تهران در معاملات پایان هفته/ کاهش 400 واحدی شاخص فلزات اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار سرمایه برخلاف بازارهای موازی مانند طلا و سکه توانست در روند صعودی خوبی قرار بگیرد. بر همین اساس، به نظر می‌رسد بازار در هفته آینده بدون روند نوسانی و با رنگ سبز، به کار خود ادامه دهد. در این راستا، امروز تنها 10 ميليارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به 6 هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، ارزش کل معاملات 10 هزار و 249 میلیارد تومان بود که از این مبلغ، 6 هزار و 496 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. البته 63 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. گروه‌های خودرو، انبوه سازی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله 493 میلیارد تومان، 343 میلیارد تومان و 248 میلیارد تومانی برترین صنایع بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 570 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 202 هزار و 663 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 880 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 776 هزار و 178 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 392 واحدی، رقم یک میلیون و 571 هزار و 289 واحد را نشان داد.

نمادهای «رمپنا»،«کچاد»،«کگل»،«بوعلی»،«فملی»،«وپارس»و«شبندر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شسینا»،«بترانس»،«دکوثر»،«ملت»و«پارسیان» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کگاز»،«سخزر»،«چفیبر»،«کترام»و«سصفها» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors