جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 14 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرد:

آغاز به کار مرکز تجاری ایران در چین تا دو هفته آینده

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در دو هفته آینده مرکز تجاری ایران در کشور چین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آغاز به کار مرکز تجاری ایران در چین تا دو هفته آینده اتحادیه ها و انجمن های فولاد اخبار چین

به گزارش فولادبان، مجیدرضا حریری، رئیس هیات‌ مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین ضمن اشاره به پیشینه روابط تجاری ایران و چین اظهار داشت: در حال حاضر روابط تجاری با کشور چین افزایش پیدا نکرده است اما برنامه‌هایی برای پیشرفت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم مبنی بر دیپلماسی اقتصادی فعال است، گفت: این سیاست دولت برای همه بازرگانان فرصت‌های جدیدی را در سراسر دنیا فراهم کرده است و این امکان برای کشور ما وجود دارد که با بیشتر کشورهایی که تا چند سال گذشته خیلی به آنها توجه نمی‌شد، شرایط تجاری بهتری داشته باشیم. در واقع این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی و طراحی برای ایجاد درآمد و عملکرد واقعی از این فرصت‌ها است.

حریری با اشاره به مشکلات چند سال گذشته در رابطه با چین افزود: اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، در خصوص ارتباطات تجاری با کشور چین، با مشکلاتی از جمله تحریم‌های اقتصادی و قرنطینه ناشی از بیماری کرونا روبه‌رو بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی، کشور چین سیاست‌های خود در خصوص قرنطینه را تغییر داد و اولین هیئت رسمی معتبری که وارد این کشور شد، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه بودند که در مذاکرات کشور ایران و چین، فرصت‌های جدیدی طراحی شد.

رئیس هیات‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: در اتاق مشترک ایران و چین برنامه‌ای وجود داشت تحت عنوان پروژه ملی صادرات غیرنفتی به کشور چین که طراحی اولیه آن قبل از شیوع بیماری کرونا صورت‌گرفته بود اما این برنامه به علت موضوع قرنطینه متوقف شد.

وی افزود: شرط اول اجرای این برنامه، افتتاح دفتر نمایندگی در کشور چین بود. در حال حاضر این دفتر از نظر فیزیکی فراهم است اما منتظر هستیم که در مراسم کمیسیون مشترک بین دو کشور، هم‌زمان با سفر وزیر اقتصاد ایران به کشور چین، افتتاح این دفتر انجام شود.

حریری با بیان اینکه طی دو هفته آینده مرکز تجاری ایران در کشور چین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: امیدوار هستیم که تا پایان سال تعداد مراکز تجاری و نمایشگاه‌های دائمی کشورمان در چین را حداقل به سه مرکز افزایش دهیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors