جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان پاسخ داد:

تحقق هدف تولید فولاد 55 میلیون تنی نزدیک است؟

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: سنت شکنی ایران در بازار جهانی و تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد سبب رشد مثبت تولید می‌شود.

تحقق هدف تولید فولاد 55 میلیون تنی نزدیک است؟ اخبار قیمت فولاد آلیاژی

علی یاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به آمار انجمن جهانی فولاد مبنی بر اینکه تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش به بیش از 30 میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: با این روند در افق ۱۴۰۴ تولید فولاد در کشور به ۵۵ میلیون تنی که هدف‌گذاری شده است، می‌رسد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در صنعت، تولید فولاد در یکسال گذشته بوده است که نشان دهنده وضعیت اقتصادی و بار صادراتی در کشور می‌ باشد.

این فعال بازار فولادی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید فولاد در کشور به ۴۷  میلیون تن رسیده است و می توان با سنت شکنی و تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان به این مقدار از تولید برسیم.

به گفته یاری، دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تا سال ۱۴۰۴ بستگی به تکمیل زنجیره تولید داشته و تحقق آن به اکتشاف‌های جدید و ظرفیت مواد معدنی استان‌ها بستگی دارد و از طرفی برخی معتقدند که در حوزه زنجیره ارزش باید فعالیت‌های خود را تقویت کنیم و با تولید فولادهای آلیاژی و ظرفیت صادراتی  به اشتغالزایی  کمک نماییم.

دست‌یابی به منابع اولیه و انرژی، یکی از بزرگ ترین چالش های صنعت فولاد ایران

وی در ادامه با اشاره به برخی ازچالش های پیش روی تولید فولاد گفت: اغلب به شرایط کلی اقتصاد و سیاست‌های کلان کشور مربوط می‌شوند و برخی مانند همگامی با فناوری نوین و هم‌چنین تأمین آب و منابع انرژی نیاز به برنامه‌ریزی نیاز دارد و در صورت عدم چاره‌اندیشی صدمات جبران‌ناپذیری به چشم انداز صنعت فولاد وارد می‌کند.

یاری عنوان کرد: دستیابی به اهداف کلی در چشم انداز فولاد به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارد تا دستیابی به منابع اولیه (سنگ‌آهن و آب) و انرژی ارزان (گاز و برق) در صورتی تأمین شود که با آسیب به بهداشت و سلامت عمومی و از بین بردن منابع محیط زیستی کشور و درنتیجه ایجاد هزینه برای دولت همراه نشود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه احیای واحدهای صنعتی راکد باید در دستور کار دولت و صنعتگران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار احیای واحدهای معدنی کوچک، احیای واحدهای صنعتی راکد نیز انجام شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors