جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 11 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 11 تیر؛ تداوم رکود بازار فولاد/ رقابت صادرکنندگان فولاد کمرنگ شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد مقاطع فولادی داخل به تبع افزایش نرخ ارز نوسان را تجربه کردند و اکنون که باید فصل رونق فولادی‌ها باشد، رکود نصیب‌شان شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 11 تیر؛ تداوم رکود بازار فولاد/ رقابت صادرکنندگان فولاد کمرنگ شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن, اخبار بازار پروفیل, اخبار صادرات فولاد, بازار آهن, رکود در بازار فولاد, قیمت آهن قراضه, قیمت پروفیل روز, قیمت فولاد کیلویی, کاهش قیمت پروفیل, نرخ مقاطع مهم فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ دلار در بازار آزاد در پایه 49 هزار تومان آغاز کرد ولی در ادامه این نرخ به کانال 50 هزار تومان وارد شد. نوسان قیمت از ابتدای سال در بخش ارزی وجود داشت و آن را به بخش‌های دیگر منتقل می‌کرد. مقاطع فولادی داخل به تبع افزایش نرخ ارز نوسان را تجربه کردند و اکنون که باید فصل رونق فولادی‌ها باشد، رکود نصیب‌شان شده است. دلیل اصلی این موضوع محدودیت برق صنایع است و در همین شرایط فولاد ترکیه نیز در رکود قرار گرفته و روند بازگشت فولادسازان ترک به بازار کندتر شده است.

از سوی دیگر، تاثیر مشوق‌های تولیدی چین کمرنگ شده و همین موضوع برای ایران فعلا مطلوب است؛ به این دلیل که بازارهای سنتی همچنان در اختیار صادرکنندگان باقی می‌ماند و هر کشوری در داخل معضلاتی دارد. در این راستا، ترکیه اکنون با کاهش ارزش پول ملی مواجه شده و دلیل اصلی این موضوع هم کاهش روند تولید است. چین نیز کاهش ارزش پول ملی را دنبال می‌کند اما تولید چشم بادامی‌ها آنقدر زیاد است که این اقدام باعث افزایش صادرات می‌شود.

در همین حال، در زنجیره فولاد تغییراتی در روند تولید و عرضه به وجود آمده است. سنگ آهن در ایران وارد مرحله تازه‌ای شده و در جهان نیز همین مسیر در حال طی شدن است. نرخ سنگ آهن موفق شده است ژوئن را به عنوان بهترین ماه عملکرد خود تا به اینجای سال 2023 به ثبت برساند. این کامودیتی توانسته است در ماه ششم سال عملکرد مثبت 17 درصدی را برای قیمت خود به جا بگذارد. پایه های رشد قیمت سنگ آهن به اندازه کافی خوب بوده و تحلیلگران می‌گویند تولید آهن مذاب اخیراً (با حمایت از قیمت ها) همراه با عرضه ناکافی قراضه فولاد، به افزایش خود ادامه داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا در بازار رسمی در داخل در حال افزایش است به طوری که امروز یکشنبه یازدهم تیر ماه قرار بود ۱۵۶ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۲۰ هزار تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۸۷٫۱ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. در همین حال، برای ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۴۱ ‌هزار تن تقاضا وجود داشت. رقمی بیش از دوبرابر میزان عرضه شده. این شرایط بیانگر وضعیت نامطلوب آینده است و باید دید در آینده آیا عرضه بیشتر به کمک بازار می‌آید.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهدامروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 400 تا 500 تومانی دو شرکت هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها از 184 تا 459 تومان افزایش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 45 تا 90 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 200 تومانی یک شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors