جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی به فولادبان گفت:

دولت درصدد کسب عوارض از معادن نباشد/ رشد صنایع معدنی کاهشی است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنایع معدنی نسبت به سایر صنایع دیگر در سال‌های اخیر رشد کمی داشته است. گفت: هدف باید در این شرایط تحریمی حفظ اشتغال باشد تا ارزش افزوده ایجاد شود

دولت درصدد کسب عوارض از معادن نباشد/ رشد صنایع معدنی کاهشی است اخبار اتاق بازرگانی ایران, اخبار معادن و فلزات, صنایع معدنی, کمیسیون معادن و صنایع معدنی

ابراهیم جمیلی در گفتگو با فولادبان با اشاره به رشد اندک صنایع معدنی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: دولت سیزدهم بی‌خودی عوارض نبندد، چراکه رشد صنایع معدنی کم است.

وی با بیان اینکه دنیا در حال تشویق برای افزایش صادرات به سایر نقاط جهان هستند، گفت: نمایندگان بخش خصوصی در سفرهای هیات دولت‌های مختلف همراه هستند تا این امر اجرایی شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: با قوانینی که در حال اجرا است، فقط صادرات را گران تر و توان و قدرت رقابت را از صادرکننده  کم و حتی فرصت صادرات مواد اولیه را داریم از دست می‌دهیم.

جمیلی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های جهانی، خاطر نشان کرد: زمانی که جنگ اوکراین پیش آمد، یک فرصت مناسبی برای صنعت فولاد کشور به‌دست آمد اما متاسفانه با گذاشتن عوارض پلکانی، این فرصت‌ها را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه صنایع معدنی نسبت به سایر صنایع دیگر در سال‌های اخیر رشد کمی داشته است. اظهارداشت: هدف باید در این شرایط تحریمی حفظ اشتغال باشد تا ارزش افزوده ایجاد شود و تحریم‌ها را خنثی کنیم، به این صورت می‌توان گفت کار مثبتی انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تعداد بخشنامه‌ها و آئین‌‎نامه‌ها در حوزه معدن کاهش پیدا کند تا دست و بال معدن‌کاران باز شود و از طرفی دولت باید کمک کند تا رشدی که در حوزه معدن در نظر گرفتیم، اتفاق بیفتد و دولت عوارض دریافت نکند، چرا که ما جز همکاری درخواست دیگری نداریم.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors