جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

چشم انداز صادرات فولاد ایرانی، ارز آوری و حضور در بازارهای جهانی

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: چشم انداز صنعت فولاد تا سال 1404، از رسیدن به تولید 55 میلیون تنی فولاد در سال و صادرات 19 میلیون تنی آن خبر می‌دهد.

چشم انداز صادرات فولاد ایرانی، ارز آوری و حضور در بازارهای جهانی اخبار افزایش تولید فولاد محصولات فولادی, صنعت فولاد

امیرعلی اعلم در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه نیاز کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان به ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌ها از پتانسیل‌های صادرات فولاد در بازار منطقه است، اظهار داشت: با این وجود، کمبود انرژی، عدم نو‌سازی تکنولوژی فولادسازان، رکود در بازار مصرف داخلی، اختلال در زنجیره تامین و دسترسی سخت به مواد اولیه رسیدن به این چشم انداز را در شرایط کنونی به نظر ناممکن می‌سازد.

وی گفت: حتی رسیدن به این هدف به توسعه فناوری و تکنولوژی روز، توجه به انرژی سبز، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید، حفظ محیط‌زیست و پیشرفت در اکتشاف و بهره‌برداری درست از منابع معدنی بستگی داشته و بدون این موارد توجیه‌ناپذیر و حفظ آن ناممکن خواهد بود.

این فعال بازار فولاد با تاکید بر تمامی مشکلات سد راه فولادسازان، خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای برتر در حوزه تولید فولاد در دنیا مطرح است و می‌توان گفت که فولاد جزو انگشت‌شمار صنایعی بوده که واقعاً بومی‌سازی شده و روی پاهای خود ایستاده است.

وی گفت: شتاب توسعه صنعت فولاد در سایر کشورها با توجه به رقابت فولادسازان بزرگ دنیا برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید باعث خواهد شد که سهم 2 درصدی ایران از بازارهای جهانی و صادرات فولاد کم و کمتر شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر عقب‌ماندن کارخانه‌ها از به‌روز کردن فناوری و توسعه پایدار است.

به گفته اعلم، حفظ بازار جهانی به تولید با کیفیت استاندارد ولی قیمت رقابتی پایین‌تر بستگی دارد.

این فعال بازار فولاد اظهارداشت: ناتوانی دولت در بازارسازی، تحریم‌ها، عدم امکان نوسازی خط تولید و اخلال در زنجیره تأمین، چالش‌های انتقال مالی، تغییرات کوتاه‌مدت قوانین تجارت مانند عوارض صادراتی، نوسانات شدید نرخ ارز، ظهور رقیب‌های منطقه‌ای جدید مانند روسیه، رکود در بازارهای داخلی و خارجی، امکانات حمل و نقل غیربهینه، مشکلات بخش تولید مانند قطع برق و گاز و تأمین مواد اولیه، عدم توجه تولیدکنندگان به مسائل زیست‌محیطی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، تعیین قیمت پایه صادراتی، کمبود تجهیزات گمرکی، عدم امکان تولید محصولات سفارشی برای مشتریان خارجی، عدم وجود مشوق‌های صادراتی، از چالش‌های پروسه صادرات فولاد در ایران است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors