جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 06 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

کاهش صادرات محصولات فولادی با تداوم قطعی برق/ سرمایه گذاری‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: زمانی که تولید کاهش و به تقاضای داخلی پاسخ داده نشود، میزان صادرات و ارزآوری‌ نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

کاهش صادرات محصولات فولادی با تداوم قطعی برق/ سرمایه گذاری‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود عینک فولادی

رامین راد در گفتگو با فولادبان گفت: با اعلام دولت، با یک برنامه‌ریزی دقیق نسبت به قطعی برق شرکت‌های فولادی به طور دوره‌ای و نوبتی اقدام خواهد شد تا تولیدات این محصولات با مشکل مواجه نشود و شرکت‌ها بتوانند برنامه‌ریزی برای تولید داشته باشند.

وی گفت: براساس آنچه اعلام شد، شرکت‌ها می‌توانند شبانه تولید خودشان را ادامه دهند که این اتفاق تاثیر مثبتی در روند بازار خواهد داشت.

این فعال بازار فولاد افزود: زمانی که تولید کارخانه‌ها در حوزه فولاد کاهش پیدا ‌کند، در بحث عرضه و تقاضا و قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.

به گفته راد، ایران از آن دسته کشورهایی است که گاز و برقی ارزان دارد. به همین دلیل، شرکت‌های فولادی اقدام به تاسیس کوره‌های الکتریکی کردند و در حال حاضر ۸۰ درصد فولاد کشور از طریق همین کوره‌ها به‌دست می‌آید.

وی تصریح کرد: با قطعی برق تولید فولاد کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد و قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی پرفروش نیز دچار نوسان می شود و با توجه به قیمت‌گذاری دستوری که وجود دارد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

رامین راد در پایان اظهارداشت: وقتی بحث بورس کالا مطرح شد، این عرضه و تقاضا است که قیمت را تعیین می‌کند و قیمت‌گذاری دستوری باید از این حوزه حذف ‌شود تا با عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، قیمت تیرآهن، میلگرد، پروفیل و سایر مقاطع فولادی توسط دولت و با سیاست‌های کاری بورس تعیین شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors