جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 06 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 6 تیر؛ بازارهای مالی، به رکود فولاد دامن زدند/ بی برقی؛ عامل اصلی کاهش عرضه فولاد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد بازارهای مالی، به رکود فولاد دامن زدند.

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 6 تیر؛ بازارهای مالی، به رکود فولاد دامن زدند/ بی برقی؛ عامل اصلی کاهش عرضه فولاد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز هم در کانال 49 هزار تومان و با همین قیمت عرضه شد. این ثبات قیمت در بخش ارزی باز هم نتوانست بخش فولاد را از رکود خارج کند. اکنون بخشی از بازارهای مالی که نقدشوندگی بالایی دارند، مورد جذابیت سهامداران قرار گرفتند و فعالان بازارهای دیگر نیز سرمایه هایشان را به این بخش‌ها وارد کردند.

در این میان، بخش‌هایی شامل طلا، سکه و ارز. مسکن که انتظار می‌رفت با افزایش قیمت، مقصدی برای سرمایه‌ها باشد اما آمارها بیانگر آن است که بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ساخت و ساز افت حدود 10 درصدی داشته است. این موضوع بیانگر آن است که تولید مسکن در این مدت اتفاق نیفتاده و تقاضا همچنان ثابت است. در این صورت قیمت مسکن در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

البته نقد شوندگی در بازاری مانند مسکن سخت است. برهمین اساس، سرمایه‌های خرد امکان ورود به این بازار را ندارند. همچنین باید توجه داشت در صورت رونق ساخت و ساز، بخش‌های فولاد و سیمان که یک چهارم مصالح ساختمانی را شامل می‌شود، وضعیت مطلوبی پیدا می‌کنند اما این اتفاق نیفتاد. در این راستا، تقاضا به جای اینکه در جای مناسب اتفاق بیفتد، در جایی ثبت می‌شود که رونق را به دنبال ندارد.

در معاملات بورس کالای ایران امروز شاهد افزایش تقاضا نسبت به عرضه بودیم. برهمین اساس، امروز قرار بود ۲۰ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۴۴٫۵ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. برای ۴ ‌هزار تن ورق سرد b، به میزان ۵ ‌هزار و ۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

همچنین ۷ هزار و ۱۰۰ تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت و با تقاضای ۳ هزار و ۹۵۰ تنی رو به رو شد. به نظر می‌رسد این موضوع ناشی از سمت عرضه باشد و کمبود برق باعث بروز چنین مشکلاتی شده است. البته برخی اعضای کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده اند که به این موضوع ورود می‌کنند تا مشکل حل و فصل شود اما این رویه با قانون حل نخواهد شد و ناترازی برق در طول سالهای گذشته باعث مشکلاتی است که امروز مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار صادراتی که ایران نیز حساب زیادی روی آن باز کرده، امروز برای بیلت و اسلب ایران تغییری نداشت و مانند روز گذشته قیمت خورد. در این راستا، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 491 دلار و 50 سنت مبادله شد. در عین حل، صادراتی منطقه CIS با افت 2 دلاری، با نرخ 507 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors