جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 05 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 5 تیر؛ سوآپ فولاد ایران و ترکیه اتفاق می‌افتد؟/ معاملات فولاد در بورس کالا همچنان پرفشار

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از معاملات پرفشار فولاد در بورس کالا حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 5 تیر؛ سوآپ فولاد ایران و ترکیه اتفاق می‌افتد؟/ معاملات فولاد در بورس کالا همچنان پرفشار اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد, قیمت شمش فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ 49 هزار تومان عرضه شد که حدود 8 هزار تومان بالاتر از نرخ مرکز مبادله طلا و ارز است. این در حالی است که دیروز دلار در کانال 50 هزار تومان قرار داشت اما هم اکنون دلار در بازار آزاد با نرخ 49 هزار و 600 تومان  معامله می شود.

در همین حال، تحرکات ایران در منطقه برای صادرات محصولات خود افزایش یافته و خبرهایی مبنی بر اینکه تجارت فولادی ایران با روسیه و ونزوئلا شنیده می‌شود. ونزوئلا چندین پروژه عمرانی در دست اجرا دارد که نیازمند مصالح ساختمانی است و ایران می‌تواند برخی از محصولات خود را به این کشور صادر کند.

همچنین تجار سوری اخیرا به دنبال مصالح عمرانی ایران آمده‌اند و اگر تولید کنندگان ایرانی بتوانند پاسخگوی نیاز آنها باشند قراردادی بین بخش خصوصی دو کشور منعقد خواهد شد، این در حالی است که تقاضا در داخل ایران بسیار کاهش یافته است.

فعالان بازار می‌گویند نوسانات نرخ ارز باعث رکود عمیق در بازار فولاد شده و سرمایه گذارانی که قبلا در این بخش سرمایه‌ داشتند اکنون به بازار طلا کوچ کرده‌اند. هرچند این کوچ کوتاه مدت است اما رکود بازار را عمیق‌تر کرده است.

علاوه بر این، انتظار می‌رفت با شروع فصل گرما پروژه های عمرانی رشد بیشتری به خود بگیرد اما این اتفاق نیفتاده که بخشی از آن مربوط به محدودیت برق صنایع است. با این حال، تقاضا در معاملات بورس کالا به دلیل اینکه وضعیت آینده بازار مشخص نیست همچنان پر قدرت است.

در این راستا، امروز دوشنبه پنجم تیر ماه قرار بود ۱۵۴ هزار و ۲۵۵ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که ۱۳۹ هزار و ۶۰۵ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۹٫۵ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. برای ۱۳۶ ‌هزار و ۵۰۵ تن شمش بلوم، ۱۸۷ ‌هزار و ۸۸۵ تن تقاضا وجود داشت. همچنین ورق سرد B که یک‌هزار و ۱۰۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید. ۲ هزار تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه یافت و ۲ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

در بازار صادراتی نیز تغییراتی رخ داده که بخشی از آن مربوط به سیاست داخلی روسیه و ترکیه است. برهمین اساس، امروز هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس با کاهش 2.5 دلاری، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران 1.5 دلار رشد داشت و با نرخ میانگین 491 دلار و 50 سنت مبادله شد.

علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افت 11 دلاری، با نرخ 509 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید، این در حالی است که خبر می‌رسد تجارت ایران و ترکیه در پنج ماه گذشته روند رو به رشدی داشته است. یک منبع آگاه به فولابان خبر داده احتمال سوآپ فولاد بین ایران و ترکیه وجود دارد و باید دید این توافق بین دو کشور  انجام می‌شود یا خیر؟

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors