جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 01 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

صعودی شدن قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد شاخص قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا در پی اعلامیه قیمت کارخانه‌ها حکایت دارد.

صعودی شدن قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده بازار فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال اولین راند رشد قیمت کارخانه ورق سازی در ماه آوریل، قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا افزایش یافت. البته منابع بازار معتقد هستند که این اعلامیه افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

در این راستا، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 45.96 دلار به ازای هر هاندردویت (919.2 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 2.7 و 1.57 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 44.75 و 45.52 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

گزارشات به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 36.0 تا 48.75 دلار به ازای هر هاندردویت شنیده شدند.

شنیده شده در بازار

در همین حال، منابع بازار درباره پایداری رشد قیمت اخیر کارخانه‌ها نظرات متفاوتی دارند. برهمین اساس، بخش عظیمی از این فعالان با اشاره به میزان متوسط تقاضا، افت قیمت قراضه و رشد عرضه، رشد قیمت را نابه‌جا خواندند.

به گفته دیگر فعالان بازار، گزارشات اخیر حاکی از کمبود ذخیره انبارها هستند که به همراه خرید محدود طی یک ماه گذشته، برخی از خریداران ممکن است که محصولات فولادی را با قیمت بالاتر نیز خریداری کنند. این فعالان بازار اظهار داشتند که چنین شرایطی می‌تواند منجر به رشد قیمت شود حتی اگر دیگر فاکتورهای بازار خلاف این باشند.

برخی دیگر نیز عقیده دارند که در نهایت، ممکن است این رشد قیمت‌ها منجر به ثبات قیمت‌ها در سطح کنونی شود. حتی اگر این روند صعودی از کاهش قیمت جلوگیری نکند، قیمت‌ها پس از یک تا دو ماه آینده به دلیل روند نزولی تقاضا و سقوط قیمت مواد اولیه دوباره افت یابند.

زمان آماده سازی محصل حدود یک ماه گزارش شده است.

نقل قول روز

با این حال، یک خریدار در بازار گفت: ما شاهد رشد قیمت‌ها همچون سه ماهه نخست سال نیستیم اما این شرایط شبیه زمانی است که خریداران ذخایر محصول خود را محدود نگه داشتند تا زمانی که با رشد قیمت‌ها، مجبور به خرید شوند. من فکر می‌کنم کارخانه‌ها زمانی که تحویل محصول به سه ماهه پایان سال برسد، با مشکل مواجه خواهند شد و اما پیش از آن شرایط برای یک تا دو ماه راکد خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors