جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران به فولادبان عنوان کرد؛

قطعی برق؛ بهانه‌ای برای زمین‌گیر کردن فولاد کشور/ اولویت کشور باید صنایع داخلی باشد نه صادرات

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: برق ایران به کشورهایی صادر می‌شود که چندین سال است هزینه آن را پرداخت نکرده‌اند و بر همین اساس، باید اولویت کشور، صنایع داخلی باشد؛ این قضیه مصداق بارز (چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است).

قطعی برق؛ بهانه‌ای برای زمین‌گیر کردن فولاد کشور/ اولویت کشور باید صنایع داخلی باشد نه صادرات اخبار اخبار قطعی برق صنایع فولاد, رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران, صنعت فولاد, مشکلات صنعت فولاد

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان با اشاره به وعده وزیر نیرو برای تأمین 90 درصد برق صنایع در تابستان اظهارداشت: با توجه به شرایط کشور، به احتمال ۱۰۰ درصد امسال محدودیت برق در صنایع خواهیم داشت. این مشکل چندین بار در مجلس و جلساتی با وزیر نیروی قبلی و فعلی مطرح شد اما به جای درست شدن وضعیت، محدودیت‌ها تشدید شد. بنا بر قراردادی که شرکت برق با واحدهای فولادی دارد، باید برق شرکت‌ها به صورت کامل تأمین شود.

وی گفت: در سال گذشته وضعیت به گونه‌ای بود که 8 هزار و 600 میلیارد تومان به واحدهای فولادی خسارت وارد شد و عملاً هیچ کاری از سوی دولت صورت نگرفت.

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران افزود: وزارت نیرو سه برنامه برای واحدهای تولیدی ابلاغ کرده که براساس آن، در گزینه اول از خردادماه تا تیرماه ۳۰ درصد ظرفیت تولید شرکت کاهش یابد، در گزینه دوم کاهش 60 درصدی تولید از خردادماه تا پایان دی ماه و گزینه سوم باید در بازه زمانی 24 تیر تا 24 مردادماه 90 درصد تولید واحدها از ساعت 11 صبح تا 11 شب کاهش یابد، این درحالی است که شرکت‌های فولادی حتی امکان کاهش 10 درصد تولید را ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: زمانی که یک واحد نوردی شروع به کار می‌کند، حتی اگر یک سنسور 2 آمپری نیز خاموش باشد، خط تولید به راه نمی‌افتد. از سوی دیگر، برای صنایع، کمبود برق نداریم و به نظر می‌رسد تمام این صحبت‌ها، بهانه‌ای برای زمین زدن صنایع کشور است، چرا که فولادسازان سهم زیادی از برق کشور ندارند.

رضوی نیک با بیان اینکه هدف از قطعی برق، زمین‌گیر کردن صنعت فولاد است، گفت: فولاد، دومین صنعت ارزآور کشور محسوب می‌شود که هر یک ساعت نزدیک به 4 هزار و 700 مگاوات برق مصرف برق دارد، این درحالی ست که براساس آمار منتشرشده، جمعاً هر ساعت 90 هزار کیلوبایت برق تولید می‌شود. اگر در سطح کشور 5 درصد خاموشی انجام شود، یعنی هر شهر 15 دقیقه خاموشی داشته باشد، میزان برق مصرف فولادی‌ها تأمین خواهد شد. چرا باید صنعتی که در کشور تنها نیم درصد برق را مصرف می‌کند، در اولویت قطعی برق قرار بگیرد؟

به گفته وی، برق ایران به کشورهایی صادر می‌شود که چندین سال است هزینه آن را پرداخت نکرده‌اند و بر همین اساس، باید اولویت کشور، صنایع داخلی باشد.

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهارداشت: کشور عراق تولیدکننده و کویت و قطر که روزی وارد کننده محصول نهایی ایران بودند، اکنون تولیدکننده منطقه شده اند و بازار صادراتی ما را هم گرفته اند. در واقع، میزان مصرف برق کشور حتی به مقدار مصرف معابر شهری نمی‌رسد.

رضوی نیک در پایان اظهارداشت: در راستای قطع برق صنایع، هیچ کس پاسخگو نیست و حتی نامه نگاری‌ها نیز جوابی نداشت. در سال گذشته قرار بر این بود قطعی‌ها را شرکت برق لحاظ کند اما پاداش و یا زیان آن پرداخت نشد. ناگفته نماند در بند 5 قرارداد شرکت برق با صنایع، به صراحت قید شده اگر شرکت برق به هر دلیلی برق واحد تولیدی را قطع کند و یا نتواند تامین کند، باید از عهده خسارت آنها برآید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors