جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 27 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد به فولادبان خبر داد:

برخلاف وعده‌ها؛ قطعی برق صنایع در سطح کشور آغاز شد

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد گفت: در چند روز اخیر محدودیت صنایع مختلف کشور آغاز شد به گونه‌ای که در یک هفته اخیر در سطح کشور توقف تولید را شاهد هستیم.

برخلاف وعده‌ها؛ قطعی برق صنایع در سطح کشور آغاز شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت تأمین برق صنایع در تابستان امسال بیان کرد: صنایع فولادی و در مجموع صنایع فلزی، سیمان و صنایع غذایی از قطع برق زیان‌های سنگینی متحمل شده‌اند که این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود 6 میلیارد دلار بود. بر همین اساس، تقسیم قطعی برق باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به کمبود مواد و فشاری به مصرف‌کننده نهایی تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها نشود.

وی گفت: در چند روز اخیر محدودیت صنایع مختلف کشور آغاز شده است به گونه‌ای که در یک هفته اخیر در سطح کشور توقف تولید را شاهد هستیم. البته این قطعی‌ها ابتدا از شهر یزد شروع و به تدریج در سایر شهرها اتفاق افتاد.

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد معتقد است که فولادسازان کشور با صادرات محصول ارزآوری دارند و از طرفی دیگر نیز تا حدودی ارزبری دارند که به همین دلیل، نمی‌توان گفت این صنعت ارزآوری زیادی دارد.

احرامیان با اشاره به تزریق نقدینگی به مسکن و تأثیر آن در صنعت فولاد تصریح کرد: بخش مسکن برعکس تصورات عام، تأثیر چندانی بر قیمت تمام شده محصولات فولادی ندارد. در واقع، شاید بتواند در روند تقاضا کمکی کند اما در زمینه مسکن بیشتر هزینه‌ها در حوزه ساخت و ساز و زمین صرف می‌شود، چرا که در هر متر مربع زمین نهایتاً 50 تا 80 کیلوگرم میلگرد با هزینه حدوداً 3 میلیون تومان مصرف می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors