جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 26 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس فولادی به فولادبان عنوان کرد: 

تجدیدنظر در استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف/ ورود تسهیلات بانکی به بخش مسکن تورم را کنترل می‌کند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: اشخاص دارای کارت بازرگانی یکبار مصرف، دلار خود را با نرخ آزاد و واحدهای تولیدی با نرخ مصوب بانک مرکزی دلار خود را می‌فروشند.

تجدیدنظر در استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف/ ورود تسهیلات بانکی به بخش مسکن تورم را کنترل می‌کند اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

کریم رحیمی در گفتگو با فولادبان در خصوص فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی بیان کرد: در حال حاضر در صنعت فولاد دو مقوله عمده و بسیار مهمی وجود دارد که از مهم‌ترین مشکلات این حوزه به شمار می‌روند. یکی از این مشکلات، بحث کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف است که شرکت‌ها و بازرگانان با استفاده از آن، اجازه و اختیار صادرات محصولات را دارند.

وی با اشاره به دو مشکل مهم و عمده فولادی‌ها، تصرح کرد: در حال حاضر اشخاص دارای کارت بازرگانی یکبار مصرف، دلار خود را با نرخ آزاد و واحدهای تولیدی با نرخ مصوب بانک مرکزی دلار خود را می‌فروشند. ناگفته نماند اخیراً بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد محصولات فولادی باید با نرخ مصوب این بانک عرضه شوند.

مدیرعامل فولاد ناب تبریز ادامه داد: بر همین اساس، واحدهای تولیدی با وجود اینکه کار می‌کنند، هزینه می‌دهند و زحمت زیادی می‌کشند، با این حال دلال و تاجری که صادرات انجام می‌دهند، بهره آن را به دست می‌آورد.

رحیمی تاکید کرد: دولت باید در خصوص کارت‌های یکبار مصرف و بانک مرکزی در خصوص بخشنامه خود تجدید نظر کنند.

وی در رابطه با تزریق 320 تا 340 هزار میلیارد تومان نقدینگی به مسکن و تأثیر آن در حوزه فولاد گفت: در صورتی که این اتفاق عملی شود، به نظر می‌رسد در افزایش ضریب بهره برداری واحدهای نوردی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. علاوه بر این، اگر بتوانیم نقدینگی موجود در بازار را به سمت مسکن ببریم، در رشد تولید نیز موثر واقع می‌شود.

این کارشناس صنعت فولاد اظهارداشت: بنابراین در صورتی که تسهیلات بانکی در بازار مسکن تزریق شود، مطمئنا تاثیر بسزایی در رشد تولید خواهد داشت. همچنین تورم محصول نقدینگی به شمار می‌رود که متاسفانه برای این قضیه تا به حال هیچ برنامه‌ریزی انجام نشده است و با ورود تسهیلات بانکی به بازار مسکن، می‌توانیم تورم را تا حد متعادلی کنترل کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors