جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

تولید فولاد به حیات بخش معدن گره خورده است/ بومی‌‌سازی ساخت ماشین‌آلات معدنی؛ اولویت اول معادن

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: بسیاری از معدن داران با توجه به بی‌ثباتی بازار و نرخ ارز مشکلات بسیاری در واردات ماشین‌آلات معدنی پیدا کرده‌اند که خود سر و صدای فراوانی را در بازار ایجاد کرده است.

تولید فولاد به حیات بخش معدن گره خورده است/ بومی‌‌سازی ساخت ماشین‌آلات معدنی؛ اولویت اول معادن اخبار آینده بازار فولاد, اخبار معادن و فلزات

رامین راد در گفتگو با فولادبان، با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از ماشین‌آلات معدنی که وارد ایران می‌شود، اظهار داشت: باید 50 درصد آن در کشور ساخته و احیا شود که این خود بار سنگین اقتصادی را در بر دارد.

وی گفت: بسیاری از صنعتگران بر این باورند که این نوع ماشین‌آلات یا باید در داخل به طور تمام و کمال تولید شود یا اینکه صفر تا صد از خارج از کشور وارد شوند، در غیر این صورت هزینه‌های بسیار سنگینی برای کشور و معدن داران ایجاد می‌شود.

به گفته این فعال معدنی، براساس بررسی‌های انجام شده حدود 37 هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی در کشور وجود دارد که تمرکز اصلی بخش خصوصی باید بر تولید این نوع ماشین‌آلات باشد، زیرا در غیر این صورت صرفه اقتصادی ندارد.

وی با تاکید بر تقاضای بالا در این بازار، خاطر نشان سکرد: قطعه سازان برای تولید قطعات ماشین‌آلات معدنی صرفه اقتصادی بسیاری خواهند برد.

راد بیان کرد: در حال حاضر در کشور برخی از شرکت‌ها در حال خدمات دهی به ماشین آلات معدنی هستند ولی با حجم بالایی که در کشور وجود دارد هم خانی ندارند.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان ضمن درخواست از دولت برای ساماندهی هرچه سریعتر این بازار، عنوان کرد: معادن در کشور نیازمند توجه جدی است، چرا که تولیدات صنعت فولاد و چشم اندازهایی که برای آینده این صنعت متصور شده‌اند، به حیات بخش معدن گره خورده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors