جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 25 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 25 خرداد؛ برداشت برنج، کارگاه‌های ساختمانی چین را خلوت کرد/ کاهش قیمت اسلب ایرانی

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد برداشت برنج، کارگاه‌های ساختمانی چین را خلوت کرد، ضمن اینکه گزارش‌ها از کاهش قیمت بیلت و اسلب ایرانی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 25 خرداد؛ برداشت برنج، کارگاه‌های ساختمانی چین را خلوت کرد/ کاهش قیمت اسلب ایرانی اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد, اخبار بازار پروفیل, اخبار چین, بازار آهن, قیمت اسلب, قیمت بیلت

به گزارش خبرنگار فولادبان،دلار امروز با نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار معامله شد. این نرخ نسبت به روز گذشته کاهش نشان می دهد.  البته در روزهای اخیر نوسان ارز شدید شده اما در یک پایه مشخص انجام می‌شود.

در این راستا، این موضوع رکود را فعلا مهمان بازارها کرده و بخش‌های مختلف منتظر ثبات قیمت هستند. فولاد نیز منتظر چنین شرایطی است.

از سوی دیگر، باید توجه داشت ایران اکنون با مشکل تامین برق روبه‌روست و احتمال دارد این رویه در دو ماه آینده شرایط بحرانی‌تری به خود بگیرد. این روند اگر ادامه‌دار باشد در بازار صادراتی نیز تاثیر خواهد گذاشت. اکنون بیلت صادراتی ایران نسبت به هفته گذشته کاهش را نشان می‌دهد و از ۴۹۴ دلار در هر تن به ۴۹۰ دلار رسیده است. مواد ایرانی معمولاً با حداقل 10 دلار در هر تن تخفیف در مقایسه با سایر مبداها به دلیل مشکلات با تحریم های بین المللی موجود در تجارت، ارائه می شود.

همچنین هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس با افت 15 دلاری، با قیمت 465 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران 50 سنت افزایش یافت و با نرخ میانگین 490 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 520 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 515 دلار در هر تن به فروش رسید.

در کشور اژدهای سرخ نیز قیمت برخی محصولات فولادی تغییر داشته که ادامه آن بر بازار خاورمیانه و منطقه CIS تاثیر می‌گذارد. از زمانی که قیمت ها به دلیل تعاملات مثبت در پی تداوم تقاضای ضعیف افزایش یافت، کاربران نهایی نیز نرخ های خرید را کاهش داده اند.

با توجه به اینکه مقطع متوسطه چین به‌زودی امتحاناتشان شروع می‌شود و از سوی دیگر فصل برداشت برنج هست کارگران ساختمانی کارگاه‌ها را ترک خواهند کرد و رکود به این بخش تحمیل خواهد شد.

البته باید گفت بههمراه بهبود حاشیه سود، تولید آهن و فولاد چین افزایش یافته است و تعدادی از شرکت‌های بازار انتظار دارند که تولید داخلی در طول کل ماه به سمت بالا ادامه یابد، زیرا اعلام اقدامات تشویقی جدید کشور در آینده‌ای نزدیک می‌تواند امیدواری‌ها برای تقاضای فولاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

داده‌های انجمن آهن و فولاد چین، تولید روزانه آهن خام و فولاد خام در بازه ۱ تا ۱۰ ژوئن به ترتیب به ۲.۴۳۶ میلیون تن و ۲.۹۲ میلیون تن افزایش یافته است که به ترتیب ۲.۴٪ و ۴.۴٪ نسبت به اوایل ماه مه افزایش داشته است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد

در همین حال، بررسی بازار آهن در روز پنجشنیه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد قیمت محصولات همه شرکت‌ها ثبات گزارش شده است.

همچنین در بازار نبشی تا این لحظه قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 200 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت‌ها در شرکت ها هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors