جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

چرا در قانون بودجه ۱۴۰۲ معافیت‌های مالیاتی صادرات مواد معدنی حذف شد؟/ زیر ساخت‌های واردات ماشین‌آلات معدنی آماده است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: زیرساخت‌های لازم برای واردات این ماشین‌آلات معدنی آماده است و مجلس و دولت باید همراهی کنند تا این مشکل هرچه زودتر حل شود.

چرا در قانون بودجه ۱۴۰۲ معافیت‌های مالیاتی صادرات مواد معدنی حذف شد؟/ زیر ساخت‌های واردات ماشین‌آلات معدنی آماده است اخبار اخبار اتاق بازرگانی ایران

ابراهیم جمیلی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه نوسازی ماشین آلات معدنی می‌تواند در کاهش هزینه‌های معدنکاری و افزایش کیفیت و ظرفیت کالای تولید شده موثر باشد، اظهار داشت: با این وجود، همچنان معدنکاران باید برای ورود ماشین آلات به کشور  دوندگی کنند.

وی گفت: برای رفع نیاز معدن‌کاران دست‌کم به واردات بیش از 5 هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی نیاز است که باید هرچه زودتر اقدام شود. در همین راستا، زیرساخت‌های لازم برای واردات این ماشین‌آلات آماده است و مجلس و دولت باید همراهی کنند تا این مشکل هرچه زودتر حل شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی افزود: بخش خصوصی و حوزه معدن توسط دولت و مجلس به رسمیت شناخته نمی‌شوند و این موضوع به بزرگترین مشکل ساختاری بخش معدن تبدیل شده است.

به گفته این فعال معدنی، در قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بخشی دیده شده که قسمت اعظمی از معافیت مالیاتی صادرات مواد معدنی در آن حذف شده، این در حالی است که در اقصی نقاط دنیا تسهیل‌گری‌هایی در این زمینه اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: اگر رشد ۱۲ درصدی برای بخش معدن پیش بینی شده، باید به فکر رشد ۱۲ درصدی تربیت نیروی متخصص باشیم و خودمان را برای آینده آماده کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors