جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 24 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس بازار سرمایه با فولادبان ارائه شد؛

ارز 28 هزار و 500 تومانی ضررهای بسیاری به تولیدکنندگان واقعی وارد کرد/ لزوم گسترش عرضه مقاطع مختلف فولادی در زنجیره

یک کارشناس بازار سرمایه می گوید سیاست‌گذار باید با گسترش عرضه‌های مقاطع مختلف فولادی از بالا تا پایین زنجیره، محصول را با قیمت مناسبی از تولیدکننده به مصرف کننده برساند.

ارز 28 هزار و 500 تومانی ضررهای بسیاری به تولیدکنندگان واقعی وارد کرد/ لزوم گسترش عرضه مقاطع مختلف فولادی در زنجیره اتحادیه ها و انجمن های فولاد

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهار کرد: از اواخر سال گذشته دولت بر سیاست ارز 28 هزار و 500 تومانی اصرار کرد که این امر در واقع ضرر بسیار زیادی به کارخانجات، تولیدکنندگان واقعی و سهامداران این شرکت‌ها وارد کرد.

وی گفت: به تدریج با رقابت‌هایی که در بورس کالا شکل می‌گیرد، به نظر می‌رسد عمدتاً منافع سهامداران و تولیدکنندگان واقعی این صنعت تا حد مطلوبی حفظ شود و در صورتی که دولت فشار زیادی در زمینه قیمت‌گذاری ایجاد نکند، مشکلی در عرضه و تقاضا در بالا و پایین زنجیره فولاد موجود در بورس کالا شکل نگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: از اواخر سال 1400 نیز محصولات سنگ آهنی مانند گندله، آهن اسفنجی و کنسانتره وارد بورس کالا شدند و این عملکرد می‌تواند تعادل را به توسعه زنجیره فولاد بازگرداند.

رضانژاد با پیشنهادی برای تنظیم بازار فولاد تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سیاست‌گذار باید با گسترش عرضه‌های مقاطع مختلف فولادی از بالا تا پایین زنجیره، محصول را با قیمت مناسبی از تولیدکننده به مصرف کننده برساند.

وی در پایان اظهارداشت: اگر یک سرکوب قیمتی در بالادست زنجیره داشته باشیم، در پایین دست ممکن است سود دلالی که به عنوان واسطه قرار می‌گیرد، از تولیدکننده واقعی بیشتر باشد که این عملکرد، در میان مدت و بلند مدت به زنجیره فولاد آسیب خواهد زد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors