جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 خرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 23 خرداد؛ دلار گران شد، فولاد ایستاد/ رقابت فولاد در خاورمیانه پر فشار شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد: اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و در صورت تداوم این روند، پیش بینی می شود قیمت فولاد در روزهای آینده افزایشی شود.

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 23 خرداد؛ دلار گران شد، فولاد ایستاد/ رقابت فولاد در خاورمیانه پر فشار شد عینک فولادی آینده بازار فولاد, آینده قیمت دلار در ایران, اخبار بازار پروفیل, افزایش قیمت دلار, افزایش قیمت فولاد, بازار آهن, پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده, پیش بینی قیمت دلار, تغییرات نرخ دلار, قیمت دلار در بازار غیر رسمی, نرخ دلار امروز, نرخ دلار در بازار آزاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، هرچه دلار در روزهای گذشته روند نزولی طی کرده بود، از دیروز بعدازظهر تاکنون روند افزایشی داشت و دو پله بالا رفت. در این راستا، امروز دلار در بازار غیر رسمی وارد کانال 49 هزار تومان شد و هم اکنون با قیمت 41 هزار و 100 تومان به متقاضیان معامله می شود.

این در حالی است که بازارهای دیگر هنوز به افزایش قیمت دلار واکنش نشان نداده‌اند و منتظر تعیین تکلیف ثبات قیمت هستند. فولاد شاهد مثال این موضوع است که اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار و در صورت تداوم این روند، پیش بینی می شود قیمت فولاد در روزهای آینده افزایشی شود.

به نظر می‌رسد فولاد اکنون در شرایطی قرار گرفته که از بخش تامین مالی و رکود به دلیل محدودیت برق صنایع رنج می‌برد. حتی عباس علی‌آبادی که امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت شد، به چالش تامین مالی صنایع اشاره کرد. این موضوع برای فولادی‌ها پر رنگ تر است؛ به این دلیل که ارز صادرات این بخش تحویل مرکز مبادله طلا و ارز خواهد شد و دولت هم با یک چالش اساسی در این زمینه روبه‌رو می‌شود.

در این راستا، اگر برق صنایع محدود شود؛ قطعا صادرات با مشکل مواجه خواهد شد و اغلب صادرات غیر نفتی به پتروشیمی و فولاد برمی گردد. در این صورت دولت یا باید پایداری برق بخش خانگی را تامین کند و یا از درآمدهای ارزی غیر نفتی چشم بپوشد. هرچند این روند ادامه دار نیست و موقتی است اما اگر برنامه ای برای مدیریت بخش برق به وجود نیاید مشکلات افزون خواهد شد.

جالب اینجاست نمایندگان مجلس که بعضا متولی این معضلات هستند، اکنون نه تنها سکوت نکرده‌اند بلکه به شیوه مدیریت دولت در بخش برق انتقاد کرده‌اند در حالی که می‌توانستند با جابه‌جایی ساعت همانند سال‌های گذشته این مشکل پیش نیاید.

به هر حال، در بازار صادراتی نیز رقابت پر فشار است. بررسی‌ها نشان می‌‌دهد چین هم به جمع کشورهای صادرکننده در خاورمیانه پیوسته است. اکنون رقابت بین ایران، روسیه، ترکیه و چین بسیار پر فشار شده و برای تصاحب بازارهایی مانند سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان در تلاش هستند.

همچنین در بازار منطقه CIS نیز تغییراتی اتفاق افتاده که بسیار مهم است. برهمین اساس، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران ثابت ماند، با نرخ میانگین 489 دلار و 50 سنت مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش 2 دلاری، با نرخ 520 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 515 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت از 300 تا 500 تومان هستیم.

همچنین در بازار نبشی تا این لحظه قیمت یک شرکت 600 تومان کاهش پیدا کرده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 200 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد کاهش 600 تومانی قیمت در یک شرکت هستیم و در یک شرکت دیگر شاهد 500 تومان افزایش قیمت بودیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors