جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 21 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فاینَنشال تایمز، گزارش داد:

پیش‌بینی اقتصاددانان درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

در مطالعه‌ای که به تازگی از سوی فاینَنشال تایمز با مشارکت مرکز بازارهای جهانی کِنت اِی کلارک در دانشکده کسب‌وکار دانشگاه شیکاگو انجام شد، اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، نرخ بهره خود را در سال جاری میلادی حداقل به ۵.۵ درصد افزایش دهد.

پیش‌بینی اقتصاددانان درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو عینک فولادی بانک مرکزی آمریکا, تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو, فایننشال تایمز, فدرال رزرو

به گزارش فولادبان، از وبگاه فاینَنشال تایمز، بیشتر اقتصاددانان برجسته‌ شرکت‌کننده در پژوهش فایننشال تایمز، پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مجبور خواهد شد برای مهار تورم، تدابیری شدیدتر از آنچه انتظار می‌رود اتخاذ کند. آنان برای سال جاری حداقل دو چهارم واحد افزایش مجدد نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند.

بررسی معاملات آتی وجوه فدرال رزرو نشان می‌دهد که برای معامله‌گران فقط یک چهارم واحد افزایش مجدد نرخ در ماه ژوئیه (تیر، مرداد) مطلوب است.

ظاهراً مقامات ارشد فدرال رزرو ترجیح می‌دهند در نشست دوروزه آتی خود در روز سه‌شنبه، از افزایش نرخ بهره خودداری کنند؛ این در حالی است که آن‌ها سیاست‌های انقباضی بیشتر را نیز به طور کامل کنار نخواهند گذاشت.

نرخ بهره وجوه فدرال پس از ۱۰ افزایش متوالی از مارس (اسفند، فروردین) ۲۰۲۲ میلادی، اکنون بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد است که بالاترین میزان از اواسط سال ۲۰۰۷ میلادی به شمار می‌رود.

۴۲ اقتصاددان از ۵ تا ۷ ژوئن (۱۵ تا ۱۷ خرداد) در این مطالعه شرکت کردند. ۶۷ درصد آن‌ها پیش‌بینی کردند که نرخ بهره وجوه فدرال در سال جاری افزایش یابد و به ۵.۵ تا ۶ درصد برسد. در مطالعه قبلی، که فقط چند روز پس از ورشکستگی‌های بانکی آمریکا در ماه مارس انجام شد، این میزان ۴۹ درصد بود.

بیش از نیمی از اقتصاددانان اظهار کردند که نرخ بهره در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی یا قبل از آن به اوج خواهد رسید؛ در حالی که کمی بیش از یک‌سوم آن‌ها انتظار دارند که این اتفاق در سه‌ماهه پایانی سال رخ دهد. این اقتصاددانان هیچ‌گونه کاهش نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۴ میلادی پیش‌بینی نکردند.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors