با حضور رئیس جمهور برگزار شد؛

تصمیمات مهم امروز تیم اقتصادی دولت درباره تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن+جزئیات

رئیس جمهور در نشست ویژه تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای به نتیجه رسیدن آن تأکید کرد.

به گزارش فولادبان، در نشست ویژه «بررسی راهکار‌های تأمین مالی طرح‌های ساخت مسکن» که امروز چهارشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور اعضای گروه اقتصادی دولت برگزار شد، پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر، اعضا راهکار‌های اجرایی تأمین مالی این طرح‌ها را بررسی کردند.

رئیس جمهور در این نشست با توجه به اینکه اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» نیاز جامعه، الزام قانونی و برنامه مهم دولت مردمی است، کمک به تحقق این برنامه را وظیفه همه بخش‌های اقتصادی دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان ساخت مسکن بخش خصوصی، به‌خصوص شرکت‌های توسعه‌ای و انبوه‌سازان، تأکید کرد.

رئیسی همچنین به بانک‌ها یادآور شد به تکالیف قانونی خود در اختصاص سهم مسکن از تسهیلات بانکی عمل کنند. وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکار‌های قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به‌ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و حمایت از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و خود مالکی و تسریع در تأمین زمین‌های لازم با الحاق زمین‌ها به محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن و تأمین مالی لازم، از دیگر تصمیمات این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *