جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 06 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

نحوه پرداخت مالیات عملکرد سال 1401 اصناف/ مالیات مقطوع بدون ارائه اظهارنامه با ورود به سامانه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد نحوه پرداخت مالیات عملکرد سال 1401 اصناف و مشاغل گفت: براساس تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، اصناف و صاحبان مشاغل با ورود به سامانه مالیات به راحتی و بدون ارائه اظهارنامه می‌توانند مالیات خود را به صورت قطعی بپردازند.

نحوه پرداخت مالیات عملکرد سال 1401 اصناف/ مالیات مقطوع بدون ارائه اظهارنامه با ورود به سامانه اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولابدان، مهدی موحدی بک‌نظر درباره نحوه پرداخت مالیات مشاغل و اصناف برای عملکرد سال مالی 1401 گفت: براساس قانون نحوه پرداخت مالیات بر عملکرد اصناف و مشاغل  از پنجشنبه 4 خرداد ماه شروع شده و تا 31 خرداد ماه ادامه دارد و امسال به شکل خیلی راحت و غیرحضوری از طریق ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی صاحبان اصناف و مشاغل می‌توانند مالیات خود را بدون ارائه اظهارنامه به راحتی پرداخت کنند.

وی گفت: امسال طبق روال تا 31 خرداد ماه که مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال قبل است، سازمان مالیاتی برنامه‌ریزی کرد تا دغدغه صاحبان مشاغل رفع شود و در یک فرایند شفاف و عادلانه با استفاده از اختیار قانونی که برای سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده، این افراد می‌توانند از ظرفیت تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند و بدون ارائه اظهارنامه از طریق سامانه الکترونیکی مالیات خود را به صورت مقطوع مشاهده و پرداخت کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: برای همه دارندگان کسب و کارهای کوچک و اصناف مختلف کسانی که زیر یک سقف درآمد و فروش داشته‌اند که این سقف به میزان 6 میلیارد و 720 میلیارد تومان برای سال 1401 در نظر گرفته شده است، افرادی که در این سقف و کمتر از آن درآمد داشته‌اند، در قالب تبصره 100 قانون مالیات‌ها می‌توانند وارد سامانه شده و مالیات مقطوع خود را ببینند و آن را به صورت یا حداکثر در 4 قسط بپردازند و نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی هم ندارند.

وی تصریح کرد: اگر کسی با ورود به سامانه میزان مالیات تعلق‌گرفته برای مشاغل را قبول نکرد، در آن صورت باید اظهارنامه بدهد و از توافق خارج می‌شود و در آن صورت اظهارنامه او با دقت توسط کارشناسان سازمان مالیاتی بررسی خواهد شد.

موحدی بک‌نظر تصریح کرد: کلیه دارندگان مشاغل و فعالان اصناف می‌توانند به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانه مالیات من https://my.tax.gov.ir وارد شده و ظرف دو تا سه دقیقه با دو کلیک در قالب تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات تعلق‌گرفته به خودشان را ملاحظه کرده و بپردازند.

 

کلیه دارندگان مشاغل و فعالان اصناف می‌توانند به سامانه سازمان امور مالیاتی وارد شده و ظرف دو سه دقیقه با دو کلیک در قالب تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات تعلق‌گرفته به خودشان را ملاحظه کرده و بپردازند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors