یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

کمبود انرژی؛ سرعت‌گیر تولید فولاد/ افزایش تسهیلات مسکن تأثیری در افزایش فروش فولادی‌ها دارد؟

یک کارشناس فولادی گفت: فولادسازان در فصل تابستان برق و در فصل زمستان گاز ندارند و در این زمان از سال، تولید فولاد با افت مواجه می‌شود؛ پس چگونه می‌توان تقاضای بازار را با وجود کاهش تولید پوشش داد؟!

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان در خصوص تزریق ۳۲۰ تا ۳۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بخش مسکن و تأثیر این اقدام در صنعت فولاد اظهار کرد: در سال‌های اخیر بخش زیادی از بودجه‌های عمرانی به دلیل کسری بودجه کشور، صرف بودجه‌ها و هزینه‌های جاری شد. بر همین اساس، حتی بخش زیادی از بودجه‌های توسعه عمرانی به مرحله تکمیل نرسیدند.

وی با بیان اینکه مشکلات متعدد انرژی فولادسازان در تابستان و زمستان باعث کاهش فرآیند تولید شده است، گفت: در ابتدا باید دید منبع نقدینگی این تصمیم از کجا تأمین می‌شود. در این راستا، با توجه به شرایط فعلی در کشور، انتظار نمی‌رود بودجه عمرانی در جهت توسعه ساخت‌وساز شود.

همچنین این کارشناس صنعت فولاد افزود: مداخله در فروش محصولات فولادی در بورس کالا اشتباه است و باید بازار جریان و روال طبیعی خود را طی کند که البته ممکن است برخی اوقات، قیمت محصولات از حد طبیعی خود بیشتر شود اما با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد این بازار پس از مدتی می‌تواند مجدداً به نقطه تعادل بازگردد.

والی در پایان خاطرنشان کرد: با این وجود، حتی اگر این تصمیم به مرحله اجرا برسد، فولادسازان در فصل تابستان برق و در فصل زمستان گاز ندارند و در این زمان از سال، تولید فولاد با افت مواجه می‌شود؛ پس چگونه می‌توان تقاضای بازار را با وجود کاهش تولید پوشش داد؟

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *