سود خالص 22 درصدی شرکت‌های بورسی در سال 1401/ انتظارات سهامداران از بازار سرمایه برآورده نشد

براساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱، سود خالصی که شرکت‌ها شناسایی کرده‌اند، به طور میانگین افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌ است.

به گزارش فولادبان، به نظر می‌رسد که بورس تهران این روزها تمایل بیشتری به حفظ روند متعادل خود دارد. شاخص کل بورس در انتهای معاملات سومین روز خرداد ماه، با افزایش به کار خود را به پایان رساند. در سمت دیگر، اما شاخص هم‌وزن برخلاف روزهای گذشته نتوانست روز بهتری را سپری کند.

در همین حجال، وحید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از انتشار صورت‌های مالی و گزارش‌های سالانه و فصلی شرکت‌ها، عملکرد بازار سهام نسبت به روزهای قبل‌ بهبود یافته است. می‌توان به راحتی ردپای سودآوری شرکت‌ها را در روند روزانه بسیاری از سهام مشاهده کرد.

وی افزود: اگرچه انتظار برخی از فعالان بازار سهام واکنش قدرتمندتری از سمت بازار سهام به گزارش‌ شرکت‌ها بود اما سهامداران در ابتدا به دنبال حفظ تعادل در بازار سرمایه هستند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: براساس گزارش‌های منتشر شده و براساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱، سود خالصی که شرکت‌ها شناسایی کرده‌اند، به طور میانگین افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به سال قبل‌تر تجربه کرده‌اند.

دستجردی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد وضعیت بنیادی شرکت‌ها در آخرین فصل از سال ۱۴۰۱ بهتر از شرایط آن‌ها در پاییز سال گذشته بوده و این سودآوری اکنون با کاهش میانگین نسبت قیمت به سود (P/E) کل بازار، جذابیت سرمایه‌گذاری در سهام را افزایش می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *