عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فولادبان عنوان کرد:

ایجاد وزارت بازرگانی موجب گشایش در تجارت خارجی خواهد شد/ مدیریت بازار و صادرات مشکل دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با ایجاد وزارت بازرگانی یک آرامشی در بازار ایجاد و موجب گشایش در تجارت خارجی خواهد شد.

فتح الله توسلی در گفتگو با فولادبان در پاسخ به این پرسش که تشکیل وزارت بازرگانی در تنظیم بازار موثر خواهد بود؟ اظهار داشت: بحث تجارت و خدمات در وزارت صمت مورد غفلت قرار گرفته است، ضمن اینکه هم اکنون در مدیریت بازار و صادرات مشکل دارد.

وی گفت: دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت وظایف وسیعی دارند و به برخی مسائل عمل نمی‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه لایجه دولت این است که تشکیلات جدیدی ایجاد نشود و دستگاه‌هایی که متولی امور بازرگانی هستند، بیان کرد: در صورت تشکیل این حوزه ها از وزارتخانه‌های فعلی جدا و به وزارت بازرگانی ملحق می‌شوند. در واقع، وظایف در یکجا متمرکز می‌شود. به عنوان مثال، در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی به وظایف دیگری مشغول شده و اصل کار که تولید است، روی زمین مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  تصریح کرد: التهاب بازار، همیشه وجود دارد و در این زمینه چه کسی پاسخگو است؟ هر کسی می‌گوید این موضوع به وزارتخانه آنها مربوط نمی‌شود. در وزارت بازرگانی سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی در یک دستگاه متمرکز می‌شود و می‌تواند پاسخگو باشد و پراکندی در کشور وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی کلیات و جزئیات، امکان دارد دستگاه‌های دیگر هم جدا شود و به این مجموعه اضافه شود. هنوز کلیات و جزئیات بررسی نشده است ولی فکر می‌کنم با ایجاد وزارت بازرگانی یک آرامشی ایجاد می‌شود و هم در توزیع کالا و هم در تجارت خارجی گشایش ایجاد می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *