جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 خرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

روایت یک کارشناس از موانع داخلی و خارجی در صنعت فولاد کشور

یک کارشناس فولادی می گوید: در شرایط فعلی کشور، عوامل خارجی تحت عنوان تحریم و ارتباطات بین المللی و عوامل داخلی مانند انرژی و نیروی فنی و دانش فنی نقش مهمی در تولید و صادرات فولاد دارند.

روایت یک کارشناس از موانع داخلی و خارجی در صنعت فولاد کشور اخبار

حسین ناطقی در گفتگو با فولادبان با اشاره به عوامل موثر در تولید فولاد اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، عوامل خارجی تحت عنوان تحریم و ارتباطات بین المللی و عوامل داخلی مانند انرژی و نیروی فنی و دانش فنی نقش مهمی در تولید و صادرات فولاد دارند.

وی گفت: در واقع روابط خارجی و دیپلماسی خارجی باید شرایطی را فراهم کند که علاوه بر ورود تکنولوژی و سرمایه، شرایط صادرات فولاد ایران به بازارهای جهانی نیز فراهم شود، چرا که سرمایه و تکنولوژی نقش بسیار بالایی در ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد دارد. البته قیمت فولاد، تحت تأثیر تقاضای صنایع فولادی مختلف قرار می ‎گیرد.

این کارشناس فولادی مثالی در این بازه زد و عنوان کرد: اگر صنعت خودرو قوی باشد، تقاضا برای فولاد ممکن است بیشتر شود. همین امر در مورد ساخت و ساز، بسته بندی و سایر مشاغلی که به شدت به فولاد متکی هستند، صدق می‌کند.

به گفته ناطقی، ضایعات فلزی و سنگ آهن دو ماده اصلی مورد استفاده برای تولید فولاد هستند. در این راستا، اگر مقدار محدودی از این منابع موجود باشد، تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود و بر همین اساس، هزینه مواد افزایش می‌یابد.

وی در پایان با بیان این موضوع مهم که دیگر وضعیت مصرف انرژی در این کارخانه‌هاست، اظهارداشت: تولید فولاد در ایران با روش احیای مستقیم انجام می‌شود و این روش تولید نیازمند گاز و برق زیادی است، بنابراین کارخانه‌های فولاد در ایران می‌توانند پس از واقعی کردن قیمت‌ها، محصولی رقابتی را وارد بازار کرده یا آن را صادر کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors