گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

آغاز فصل ساخت‌وساز، صادرات کویل ورق گرم و سرد روسیه را از رونق انداخت

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد آغاز فصل ساخت‌وساز، صادرات کویل ورق گرم و سرد روسیه را از رونق انداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در پی شروع فصل ساخت‌وساز در روسیه و افزایش تقاضا در بازار داخلی، صادرات کویل ورق گرم و سرد در یک هفته اخیر کاهش یافت.

در همین حال، تقاضا از طرف خریدار اصلی روسیه، یعنی ترکیه نیز کاهش یافت، زیرا کویل ورق گرم و سرد چین با قیمت بسیار کمتری نسبت به محصول روسی به ترکیه عرضه شد.

در هفته گذشته، کویل ورق گرم چین در بازه 590 تا 595 دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه عرضه شد، این درحالی است که قیمت پیشنهادی روسیه، حدود 615 تا 655 دلار به ازای هر تن cfr بود.

همچنین گفته می‌شود بلاتکلیفی انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه دلیلی برای کاهش تقاضای این کشور است.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت کویل ورق گرم فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 570 تا 625 دلار به ازای هر تن گزارش شد، این درحالی است که این محصول در هفته قبل، در بازه قیمتی 570 تا 620 دلار معامله می‌شد.

قیمت پیشنهادی کارخانه‌های تحریم‌شده روسیه برای کویل ورق گرم، در بازه 585 تا 590 دلار به ازای هر تن فوب بود، این درحالی است که کارخانه‌های تحریم‌نشده روسیه این محصول را حدود 625 دلار به ازای هر تن فوب ارائه می‌کنند.

یک تاجر در این‌ رابطه بیان کرد: تقاضای محصولات تخت فولادی روسیه افزایش یافته است، بنابراین تولیدکنندگان محصولات تخت فولادی از آغاز جنگ اکراین و روسیه در فوریه 2021، حجم اختصاصی صادرات خود را بیش از 50 درصد کاهش دادند.

به گفته فعالان بازار روسیه، کارخانه‌های تحریم‌شده روسیه کویل ورق سرد را در حدود 680 تا 690 دلار به ازای هر تن فوب عرضه می‌کردند، این درحالی است که محصول کارخانه‌های تحریم‌نشده با قیمت حدود 720 دلار به ازای هر تن فوب در دسترس بود.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق سرد فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 680 تا 715 دلار به ازای هر تن محاسبه شد. بازه قیمتی این محصول در هفته قبل، 665 تا 715 دلار شنیده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *