جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه دوم خرداد؛ تامین مالی بنگاه‌های تولیدی سخت شد/ حرکت معکوس بازار آهن و ارز در معاملات امروز

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از حرکت معکوس بازار ارز و آهن در معاملات امروز حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 52 هزار و 100 تومان در بازار معامله شد که این نسبت به روز گذشته اندکی کاهش می دهد اما برخلاف روند بازار ارز، قیمت اکثر مقاطع در بازار آهن صعودی بود.

با این حال، به نظر می‌رسد بزرگترین مشکل بنگاه های تولیدی در شرایط فعلی تامین نقدینگی باشد. در این میان، تورمی که در کشور اتفاق افتاده، تامین مالی را هر روز سخت‌تر خواهد کرد. جذب سرمایه راه حلی برای عبور از بحران و یا توسعه در بنگاه های اقتصادی ست. اهمیت تامین مالی آنگاه اهمیت صد چندانی پیدا می کند که یک بنگاه به رکود خورده، بحران مالی دارد و یا به دنبال تعریف طرح‌های توسعه ای جدید است.

بدون شک جذب سرمایه برای مورد اول پلکانی به سوی خروج از بحران و برای مورد دوم پلکانی برای پرتاب به حساب می آید اما متاسفانه در کشور ما تامین مالی نوعی پاشنه آشیل محسوب می شود، چرا که راه ارتباط مالی با دیگر کشورها بسته و یا نیمه بسته بوده از این رو این موضوع سبب می شود بنگاه هایی که به مشکل مالی بر می خورند، راه تامین مالی خارجی را از فکر خود بیرون کرده و تنها به دنبال استفاده از راه حل های داخلی باشند.

از سوی دیگر، بررسی بازارهای فولادی جهان نشان می‌دهد مقاطع فولادی ایران در بازار جهانی کاهش نداشته اما برخی مقاطع در منطقه CIS رشد را تجربه کردند.
برهمین اساس، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین 480 دلار و 50 سنت مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش 2 دلاری، با نرخ 526 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه با افت 12.5 دلاری، به قیمت 527 دلار و 50 سنت در هر تن به فروش رسید.

همچنین شمش دریای سیاه به 520 دلار نزدیک شده و احتمال بازگشت آن وجود دارد. در بخش دیگری از بازار جهانی اتفاقاتی در صنعت فولاد افتاده که بر بازارهای دیگر تاثیر داشته و آن هم بخشی از کارخانه‌های زنجیره فولاد اوکراین است که در اختیار روسیه درآمده است. شرکت معدنی تولید کننده سنگ آهن Dneprorudnensky در منطقه زاپوریژیا اوکراین که هم اکنون تحت کنترل روسیه است، تولیدات خود را علی رغم شرایط جنگی به 3 میلیون تن خواهد رساند. فعالیت‌های این شرکت که از ابتدای شروع جنگ به حالت تعلیق درآمده بود، مجددا پس از چند ماه از سر گرفته شد که از ابتدای سال میلادی تاکنون 900 هزار تن تولید سنگ آهن داشته است.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بود و در دو شرکت ۲۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

در همین حال، در بازار محصولات نبشی دو شرکت افزایش ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی قیمت را داشتند اما در بازار محصولات ناودانی یک شرکت کاهش ۳۰ تا ۴۰۰ تومانی قیمت محصولات را داشت.

همچنن در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت محصولات ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان رشد داشت است.

در بازار پروفیل شاهد نوسانات قیمتی محصولات شرکت‌ها هستیم و در یک شرکت کاهش ۲۰۰ تومانی و در سه شرکت افزایش ۲۰۰ تا ۹۰۰ تومانی قیمت ها را شاهد بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors