در گفتگوی فولادبان با کارشناس صنعت فولاد ابراز شد؛

تحلیل آخرین وضعیت بازار جهانی فولاد/ منتظر کاهش هزینه‌های تولید فولاد در ایران باشید

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: با توجه به شرایط حال حاضر کشورهای در حال توسعه و جنگ‌‌‌های اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس اقتصاد جهانی نقش پر رنگی را در صنعت فولاد داشته است.

رامین راد در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه صنعت فولاد در سال گذشته با چالش‌‌های متفاوتی روبرو شده است، اظهار داشت: بسیاری بر این باورند که حال فولاد در جهان در سال 2023 نمی‌ تواند مساعد باشد.

وی گفت: انتخابات ترکیه و زلزله اخیر آن سبب ضعف در بازار این کشور شده است، تا جایی که بسیاری از کشورها به طور نا امیدانه به بازار فولاد این کشور نگاه می‌کنند، چرا که زلزله‌های اخیر در ترکیه بر زنجیره تأمین مواد اولیه و تجهیزات صنعت فولاد تأثیر گذار بوده است.

این فعال بازار فولاد بیان کرد: همچنین با شرایط اقتصادی پر تلاطم در جهان، ایران در جایگاهی قرار دارد که باید حتما به آخرین اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته باشد، چون صادرات و ارزآوری در کشور راه نجاتی برای صنعت فولاد در زمان بحران‌ها و تحریم‌ها به شمار می‌رود.

راد تصریح کرد: برخی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که در سال 2023 احتمال خاتمه جنگ روسیه و اکراین بسیار زیاد است و با خاتمه پیدا کردن جنگ، احتمالاً قیمت برخی از مواد اولیه مورد نیاز در تولید فولاد از جمله سنگ آهن و کک کاهش می‌یابد که این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید فولاد در ایران منجر شود و احتمالاً می‌توان به افزایش تجارت و صادرات و کاهش هزینه‌های تولید فولاد در ایران امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه بحران انرژی از جمله برق در سال‌های گذشته بیشترین خسارات را نسبت به انرژی های دیگر به صنعت فولاد زده است، خاطرنشان کرد: با توجه به الگوهای جدید برای کاهش مصرف برق در چند سال گذشته باید در سال جاری این خسارات کاسته و صنعتگران با خیال راحت به تولیدات خود بپردازند.

رامین راد گفت: عدم تامین انرژی در صنعت فولاد برای تولید نه تنها منجر به افت میزان تولید بلکه بر روی ارزآوری و صادرات و نرخ بیکاری در کشور اثر مستقیم دارد بر همین اساس، دولت باید در راستای تامین انرژی مورد نیاز تولید تلاش کند تا چرخ اقتصاد در بهترین حالت خود به تولید ادامه دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *