معاون مرکز مبادله ارز و طلا به فولادبان اعلام کرد:

فولادی‌ها بیشتر از پتروشیمی‌ها ارز در مرکز مبادله عرضه کردند/ فولادی‌ها 2.7 میلیارد دلار – پتروشیمی‌ها 2.2 میلیارد دلار

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کنترل این بازار به سمت عرضه سکه‌هایی با ضرب بانک مرکزی رفتیم.

مسعود توکلی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه بانک مرکزی ماموریتی برای کنترل بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی دارد، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی برای اجرای این ماموریت مجوزی از شورای پول و اعتبار گرفت تا بتواند برنامه خود را در این زمینه اجرا کند و بر این اساس، مرکز مبادله طلا و ارز شکل گرفت.

وی گفت: در این مرکز طلا و سکه هم مبادله می‌شد و بر همین اساس برای کنترل این بازار به سمت عرضه سکه‌هایی با ضرب بانک مرکزی رفتیم.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران تصریح کرد: در ابتدای فعالیت این مرکز چند روزی عرضه سکه انجام شد اما ملاحظات کارشناسی در زمینه عرضه وجود داشت و به همین دلیل متوقف شد اما باید توجه داشت که مشکلی در این زمینه نداشتیم و تامین سکه انجام شده بود. البته فقط انتقاد در مورد کسب و کار این بخش وجود داشت که آن هم در حال رفع است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فولادبان مبنی بر اینکه فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها تاکنون چه میزان ارز وارد مرکز مبادله طلا و ارز کرده اند؟ اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه گذشته که مرکز مبادله طلا و ارز راه اندازی شد، تاکنون حدود دو میلیارد و 760 میلیون یورو از سوی فولادی‌ها عرضه شده است.

توکلی افزود: شرکت‌های پتروشیمی تاکنون دو میلیارد و 260 میلیون یورو نیز وارد این مرکز کرده‌اند همچنین شرکت‌های کوچک صادراتی و صنایع کوچک هم حدود یک میلیارد و 50 میلیون یورو به مرکز مبادله تحویل داده‌اند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهارداشت: این میزان عرضه با اصلاح قیمتی بوده که اتفاق افتاده است. در واقع، اصلاح قیمتی خودش عاملی برای مرکز مبادله و عرضه بیشتر ارز شرکت‌های صادراتی شده است.

به گفته وی، تاکنون بیش از 6 میلیارد ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *