عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به فولادبان عنوان کرد:

تشکیل وزارت بازرگانی وقت و هزینه دولت را می‌گیرد/ وزیر بعدی صمت باید قوی و کارآمد باشد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دچار خطای محاسباتی شده و فکر می کند اگر وزارت بازرگانی را تشکیل دهد وضعیت تورم و بازرگانی حل می شود.

محسن زنگنه در گفتگو با فولادبان درباره میزان کارشناسی بودن طرح تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: به عنوان نماینده مجلس با تشکیل یک وزارتخانه جدید تحت عنوان وزارت بازرگانی مخالف هستم، به این دلیل که وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که به دلایلی در سال‌های قبل وزارت بازرگانی با وزارت صنعت و معدن ادغام شده و این دلایل همچنان به قوت خودش باقی است.

وی گفت: دولت هم اکنون با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می کند و اگر بخواهد بخشی از بدنه دولت در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها تفکیک شود، یک بار ِعملکردی و تکلیفی مضاعف را بر گردن دولت می گذارد و به جای اینکه دولت به مسائل اصلی بپردازد، درگیر ایجاد ساختارهای جدید و کارکنان جدید می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: با این اقدام، دولت از بخش‌های اصلی که باید به آن بپردازد، باز می ماند. دلیل دیگر برای مخالفت با تشکیل این وزارتخانه این است که ما باید بررسی کنیم که دلیلی که برای انجام یک تفکیک داریم پیوست کارشناسی شده داشته باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر این سوال مطرح است که ما بر چه اساس به این نتیجه رسیده ایم که باید به تشکیل وزارت بازرگانی رای مثبت بدهیم؟ چرا تصور می کنیم اگر این وزارتخانه تشکیل شود همه مشکلات حل می‌شود، قیمت‌ها در بازار کنترل می شود، نظام صادرات ساماندهی می‌شود، نظام واردات اصلاح می‌شود و بهبود پیدا می‌کند.

زنگنه تصریح کرد: ما با مشکل در حوزه بازرگانی مواجه هستیم  و کنترل بازار با مشکل مواجه شده و گرانی ها را برای جامعه به وجود آورده است. بروز این مشکلات باعث شده ما به این جمع بندی برسیم که باید وزارت بازرگانی را تشکیل دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: دولت در یکی دو سال گذشته نشان داده که به شدت به مدیران کارآمد نیاز دارد ولی این مدیران هم در دسترس دولت قرار ندارند.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: وقتی ما در این شرایط یک وزارتخانه جدید ایجاد کنیم به دو مدیر قوی در سطح مدیریت وزارت خانه نیاز داریم و اگر هر کدام از این وزرا ضعیف باشد وزارتخانه دیگر را هم تحت‌الشعاع قرار خواهند داد بنابراین معتقدم در شرایط فعلی دلیل محکمی برای تشکیل وزارت بازرگانی وجود ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: ما باید به جای دو وزیر ضعیف یا دو وزیر متوسط برای دو وزارتخانه صمت و بازرگانی، یک وزیر قوی کارآمد و با تجربه بر سر وزارت صمت بگذاریم، در این صورت به راحتی می توان این مسئله را مدیریت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *