گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین/ ثبت کمترین نرخ از آغاز سال 2023 تاکنون+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد قیمت میلگرد در بازار داخلی چین کمترین نرخ از آغاز سال تاکنون را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین سقوط کرد و کمترین نرخ را از شروع سال تاکنون به ثبت رساند. البته با رشد معاملات فیوچرز، نرخ این محصول افزایش جزئی یافت.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، EXW شرق چین بین 3 هزار و 510 یوآن تا 3 هزار و 550 یوآن (505 تا511 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت 20 تا 40 یوآنی نسبت به روز قبل است.

همچنین براساس ارزیابی هفتگی این نشریه، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، EXW شمال چین بین 3 هزار و 650 یوآن تا 3 هزار و 680 یوآن به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

در همین حال، قیمت میلگرد کمترین نرخ را از آغاز سال به ثبت رساند، این درحالی است که در تاریخ 5 مه (15 اردیبهشت ماه 1402)، ما شاهد کمترین نرخ سال (3 هزار و 520 یوآن) به ازای هر تن بودیم.

براساس گفته فعالان، ارزش معاملات فیوچرز میلگرد رشد تدریجی یافت و باعث افزایش انگیزه خریداران شد.

پرمعامله‌ترین قرارداد فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های با رشد 33 یوآنی نسبت به روز پنج‌شنبه، در روز جمعه با قیمت 3هزار و 633 یوآن به ازای هر تن انجام شد.

به دنبال افزایش تقاضا، خریداران در پایان روز کاری جمعه، بازه قیمتی 3هزار و 540 تا 3هزار و 550 یوآن را ارائه کردند.

یک تاجر در بازار شانگ‌های اظهار داشت برخی خریداران در روز جمعه، حجم بالایی از محصول به فروش رساندند و برخی دیگر به همان میزان روز قبل، فروش داشتند.

زمزمه در بازار

با این حال، یک تاجر ثانویه در بازار شانگ‌های گفت: تجارت‌خانه‌ها در مواجه با نوسان قیمت‌ها، برنامه خرید خود را تنظیم کردند اما خریداران در بازارهای نهایی بدون توجه به نوسانات قیمت‌ها، به استراتژی خرید حجم محدود محصول ادامه دادند. کاهش تقاضای بازارهای نهایی دلیل اصلی کاهش قیمت میلگرد تا پایان ماه جاری خواهد بود.

 بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 3 هزار و 430 یوآن به ازای هر تن گزارش شد. این شاخص در مقایسه با روز قبل با کاهش 40 یوآنی مواجه بوده است.

معاملات بورس شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با افت 21 یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل با قیمت 3 هزار و 579 یوآن به ازای هر تن انجام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *