جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 23 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌شنبه 23 اردیبهشت؛ چین و روسیه بازیگران بازار میلگرد شدند/ توزیع نامناسب انرژی به فولادی‌ها ضربه می‌زند

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد" توزیع نامناسب انرژی به فولادی‌ها ضربه می‌زند.

تحلیل روزانه بازار آهن ‌شنبه 23 اردیبهشت؛ چین و روسیه بازیگران بازار میلگرد شدند/ توزیع نامناسب انرژی به فولادی‌ها ضربه می‌زند اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 52 هزار و 200 تومان تومان در بازار معامله شد که این رقم بر بازار فلزات نیز تاثیر گذاشته است. در بازار میلگرد تا این لحظه شرکت ها قیمت محصولات خود را از 300 تا 1250 تومان کاهش دادند. در بازار تیرآهن در بخش کیلویی شرکت ها قیمت محصولات را با 1250 تومان کاهش اعلام کردند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمتی اعلام نشده است.

با این حال، هفته گذشته بازار فولاد جهانی روزهای پر نوسانی را سپری کرد به طوری که ترکیه، روسیه و چین عرضه پر فشار داشتند و قیمت برخی مقاطع فولادی را کاهش دادند. در این راستا، میلگرد در هفته گذشته بازار پر فراز و نشیبی را طی کرد، به طوری که قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه به دلیل افت فعالیت ساخت و ساز کاهش یافت درحالی که قیمت ورق تخت بدون تغییر باقی ماند.

البته بررسی‌ها در این بازار نشان می‌‎دهد سازندگان میلگرد، خرید مواد اولیه را به دنبال تقاضای ضعیف در صنعت ساخت و ساز متوقف کردند. شرکت «سیورستال»، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد روسیه با اشاره به تعاملات منفی در صنعت ساخت و ساز، تصریح کرد: مصرف فولاد داخلی روسیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به طور کلی ۳ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه و چین اکنون بازیگران اصلی بازار میلگرد در جهان شده‌اند و اگر ترکیه هم به این جمع افزوده شود، فشار عرضه زیاد می‌شود که در این صورت کاهش قیمت بیشتر اتفاق می‌افتد. در ایران اما اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است. وزارت نیرو اعلام کرده اولویت برق با بخش خانگی است و اگر بار بر این بخش افزایش یابد قطعا برق صنایع قطع خواهد شد. این موضوع به یک پاشنه آشیل برای صنایع فولادی تبدیل شده و برنامه ریزی آنها را نیز تغییر داده است.

این در حالی است که رقم تسهیلات مسکن 22 درصد رشد کرده و به نظر می‌رسد در کنار مدیریت تقاضا باید افزایش عرضه اتفاق بیفتد که بعید است با وضعیتی که در بخش انرژی صنایع شاهد هستیم بتواند تقاضا را به صورت کامل پوشش دهد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بود و فقط در دو شرکت از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی، قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها بدون تغییر اعلام شد. البته در این بازار قیمت محصولات یک شرکت کاهش ۱۲۰۰ تومانی را تجربه کرد.

همچنن در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات ثابت باقی ماند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای نوسان قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمتی محصولات اکثر شرکت‌ها هستیم و فقط در دو شرکت از ۳۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان کاهش قیمت مشاهده شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors