جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 21 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت قراضه فولادی ترکیه در معاملات اخیر+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت قراضه فولادی ترکیه در معاملات اخیر حکایت دارد.

سقوط قیمت قراضه فولادی ترکیه در معاملات اخیر+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت قراضه صادراتی به ترکیه پس از معاملات اخیر، به طرز چشم‌گیری کاهش یافت.

در این میان، کارخانه‌ای در منطقه اسکندرون یک محموله اروپایی شامل قراضه HMS 1,2 (80:20) با قیمت 366 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد. همچنین کارخانه فولادی دیگری در شمال ترکیه یک محموله شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 369 دلار به ازای هر تن cfr از دریای بالتیک خرید.

این درحالی است که در هفته گذشته، یک کارخانه در منطقه اسکندرون محموله‌ای آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr شامل HMS 1,2 (80:20) با قیمت 397 دلار به ازای هر تن و قراضه خرد شده با قیمت 417 دلار به ازای هر تن خریده بود.

در نتیجه معاملات اخیر، شاخص قیمت روزانه قراضه صادراتی به کشور با کاهش شدیدی مواجه شد. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه366.81 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت 24.9 دلاری در مقایسه با روز قبل است.

همچنین قیمت این محصول، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 372.2 دلار به ازای هر تن گزارش شده بود که این نرخ حاکی از کاهش 24.9 نسبت به روز قبل است. در مقایسه این دو محصول، تفاوت قیمتی 5.39 دلاری دیده می‌شود.

پس از انتشار ارزیابی قیمت‌ها، معامله محموله دیگری نیز شنیده شد به طوری که کارخانه فولادی در منطقه مرمره یک محموله اروپایی شامل 32 هزار تنی HMS 1,2 (80:20) با قیمت 374 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

بازار ترکیه اخیرا با چالش افت میزان فروش فولاد در در بازار داخلی و صادرات مواجه است و همین موضوع باعث شده است تا فولادسازان کشور در تلاش برای کاهش قیمت‌ها باشند.

علاوه بر این، انتخابات ترکیه در تاریخ 14 مه (24 اردیبهشت ماه 1402) برگزار خواهد شد که دلیل دیگری برای سرکوب بازار و عدم قطعیت در رشد اقتصادی است.

در همین حال، گفته می‌شود رشد صادرات فولادی چین مانع دیگری بر سر راه تولیدکنندگان ترکیه است. برهمین اساس، صادرکنندگان چینی اخیرا کویل ورق گرم را با قیمت 570 تا 580 دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه پیشنهاد کردند.

ترکیه از تاریخ یکم مه (11 اردیبهشت ماه 1402)، عوارض واردات محصولات تخت فولادی را افزایش داد. البته هنوز قیمت پیشنهادی محصولات صادراتی به کشور رقابتی‌تر از قیمت‌های داخلی بودند.

بازار داخلی

قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه در طول هفته جاری، روندی مشابه قیمت قراضه صادراتی به کشور را تجربه کرد. براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه حاصل از تخریب کشتی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه 380 تا 385 دلار به ازای هر تن شنیده شد، این درحالی است که بازه قیمتی این محصول در هفته گذشته، 405 تا 426 دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors