جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 19 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به کمترین نرخ در 5 ماهه اخیر رسید+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت سنگ آهن به دنبال کاهش تقاضا و عرضه حکایت دارد.

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به کمترین نرخ در 5 ماهه اخیر رسید+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده قیمت سنگ آهن, پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده, قیمت سنگ آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن در راستای روند قیمت معاملات فیوچرز و سوآپ، سقوط کرد و فعالان بازار درباره کاهش عرضه و تقاضا در بازار سنگ آهن در سه ماهه دوم سال بدبین هستند.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با کاهش نسبت به قیمت توافقی روز قبل  (698.50 یوآن یا101 دلار} به ازای هر تن) انجام شدند. همچنین معاملات ماه ژوئن در بورس سنگاپور با کاهش 0.74 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل (99.44 دلار به ازای هر تن) انجام شدند.

تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت سنگ آهن در پی کاهش تقاضای چین، به کمترین قیمت در طول پنج ماه اخیر رسید. یک خریدار در مرکز چین در این باره اظهار داشت که تقاضای محصولات فولادی از طرف بخش املاک و صنعت تولید کاهش یافته و امید به افزایش تقاضا در فصل ساخت‌وساز (ماه آوریل) برآورده نشده است.

به گزارش منابع بازار، با افت قابل‌توجه تقاضا میلگرد و انباشت ذخایر میلگرد کارخانه‌های فولادی، کارخانه‌های فولادی شمال چین برای حداقلی میزان ضرر خود، تولیدات میلگرد خود را به طرز چشم‌گیری کاهش داده‌اند.

در همین حال، ورود محموله به بنادر چین اخیرا کاهش یافته است، زیرا تحویل محموله صادراتی از استرالیا در نیمه نخست ماه آوریل به دلیل طوفان غرب استرالیا به تاخبر افتاد.

البته تاجر ثانویه‌ای در بازار سنگاپور بیان کرد: حمل‌ونقل استرالیا در نیمه دوم آوریل بهبود یافت، بنابراین در ماه می در بنادر چین با ورود محموله‌های مازاد روبه‌روخواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود در پایان سه ماهه دوم سال، ذخایر سنگ آهن در بازار بندری چین انباشت خواهد شد.

یک محموله 170 هزار تنی سنگ آهن فاین 65 درصد با تحویل بین 3 تا 12 آوریل (13 تا 22 اردیبهشت ماه 1402) و قیمت 116.70 دلار به ازای هر تن cfr به چین پیشنهاد شد. یک تاجر در بازار هنگ‌کنگ مطرح کرد: به دلیل کاهش سود ناخالص فولادسازانی چینی، تفاوت قیمتی میان فاین گرید بالا و متوسط سنگ آهن، به 14 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

این تاجر افزود: قیمت کنسانتره در بازار داخلی چین 10 تا 90 یوآن ( 1.45-13.01 دلار) به ازای هر تن ریزش کرده است.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو :  معادل 101.58 دلار به ازای هر تن، 0.72 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 104 دلار به ازای هر تن، 1.60  دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 92.15 دلار به ازای هر تن، 0.81 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 115.80 دلار به ازای هر تن، 1.40 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل کاهش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی 772 تا 812 یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در روز قبل در بازه 791 تا 812 یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی 103 تا 108 دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن با قیمت 697.5 یوآن (101 دلار) به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از کاهش یک یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

 

 

 

تلگرامی

به گزارش فولادبان، قیمت سنگ آهن در پی کاهش تقاضای چین، به کمترین قیمت در پنج ماه اخیر رسید.

در همین حال، منابع بازار گزارش دادند: با افت قابل‌توجه تقاضا میلگرد و انباشت ذخایر میلگرد کارخانه‌های فولادی، کارخانه‌های فولادی شمال چین برای حداقلی میزان ضرر خود، تولیدات میلگرد خود را به طرز چشم‌گیری کاهش داده‌اند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors