جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 18 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌دوشنبه 18 اردیبهشت؛ نوسانات ارزی بازار را بهم می‌ریزد/ کاهش تقاضای فولاد برای کشف قیمت جدید است

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد: کاهش تقاضای فولاد برای کشف قیمت جدید است.

تحلیل روزانه بازار آهن ‌دوشنبه 18 اردیبهشت؛ نوسانات ارزی بازار را بهم می‌ریزد/ کاهش تقاضای فولاد برای کشف قیمت جدید است اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران نوسان نرخ ارز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 52 هزار تومان عرضه شد که این نرخ نسبت به دیروز تغییری نداشت، این در حالی است که دیروز دلار وارد کانال 51 هزار تومان هم شد اما دوباره امروز به 52 هزار تومان رسید و اکنون با همین نرخ در بازار معامله می‌شود. این نوسان قیمت بر بازار فولاد نیز تاثیر مستقیم گذاشته و برخی قیمت‌ها را کاهش داده است.

در همین حال، از آنجایی که بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان در حال تبدیل دارایی خود از دلار به طلا هستند، فدرال رزرو به دنبال این است که این اتفاق نیفتد، از این رو اقدام به تغییر نرخ بهره زده تا بتواند دلار را به عنوان ارز جهانروا نگه دارد اما بررسی قراردادهایی که در حوزه کامودیتی در هفته گذشته انجام شده، نشان می‌دهد که 34 درصد کاهش یافته و به پایین ترین حد در سه سال گذشته رسیده است.

همچنین اکنون کشور چین به دنبال توسعه ارز یوان به عنوان مبادلات جهانی است و واشتگتن این موضوع را زنگ خطری برای اقتصاد خود می‌داند. به نظر ‌می‌رسد تقابل آمریکا و چین در حوزه کامودیتی‌ها بالا گرفته و این دو کشور به دنبال عرضه محصولات فولادی بیشتر در بازار هستند. همین موضوع باعث شده سیاست‌های مختلف در تجارت اعمال شود و بر کشورهای دیگر نیز تاثیر بگذارد.

در این میان، روسیه و اوکراین که این روزها تقابل‌شان شدت پیدا کرده، به دنبال تصاحب بازار جدید برای عرضه زنجیره فولاد هستند. شواهد بیانگر آن است که کمتر از یک ماه دیگر آتش زیر خاکستر تقاضا برای فولاد به یک آتشفشان تبدیل خواهد شد. اکنون متقاضیان به دنبال کاهش قیمت بیشتر برای تامین نیازهای خود هستند. اکنون به دلیل افزایش عرضه کاهش قیمت در برخی مقاطع اتفاق افتاده است. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین 485 دلار مبادله شد، این در حالی است که بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش 6 دلاری، با نرخ 438 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت 560 دلار در هر تن به فروش رسید.

البته در بازار داخلی ایران به دلیل به صرفه نبودن نهضت ملی مسکن بعید است تقاضای فولاد رشد چشمگیری داشته باشد و این اتفاق رشد قیمت را به دنبال خواهد داشت. نکته قابل توجه دیگر اینجاست که نوسان نرخ ارز نتیجه‌ای جز افزایش قیمت در مقاطع فولادی را به دنبال ندارد. برهمین اساس، برای ثبات در این بازار ابتدا ثبات در سیاست ها و نرخ ارز باید اتفاق بیفتد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایشی بوده است و در شش شرکت از ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها نوسان قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت ۳۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشته اند.

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با ۶۰۰ تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از ۱۰۰ تا ۳۵۰ تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال،در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در چهار شرکت از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ افزایش قیمت مشاهده شده است .

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors