گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

کاهش 50 درصدی صادرات فولاد ترکیه+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش 50 درصدی صادرات فولاد ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، مرکز آمار ترکیه گزارش داد: صادرات فولاد ترکیه در ماه مارس سال‌جاری میلادی با کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 294 هزار و 166 تن رسیده است. میزان صادرات فولاد در این مدت 446 هزار 524 تن بود.

در همین حال، برخی منابع بازار دلیل اصلی کاهش شدید صادرات فولاد در ماه مارس سال 2023 را اعمال تعرفه جدید واردات در سه ماهه اول این سال عنوان می‌کنند. برهمین اساس و با در نظر گرفتن این واقعیت، صادرکندگان ترکیه نمی توانند با صادرات ارزان قیمت آسیایی رقابت کنند.

الببته از اگوست 2022 کویل گرم گالوانیزه ترکیه مشمول عوارض ضد دامپینگ اروپا شده است. در این راستا، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت ورق گرم صادراتی فوب بندر اصلی ترکیه در بازه 730 تا 770 دلار به ازای هر تن  بود که این بازه قیمتی حاکی از افت 40 تا 55 دلاری نسبت به قبل  است. این محصول در این مدت با قیمت 785 تا 810 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین شاخص قیمت ورق گرم گالوانیزه صادراتی فوب ترکیه در  بازه 960 تا 970 دلار به ازای هر تن گزارش شد، این در حالی است که این محصول قبلا با قیمت 960 تا 990 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *