جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 14 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

فعالان بازار کویل ورق گرم اروپا از خرید دست می‌کشند؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد: فعالان بازار کویل ورق گرم اروپا با بررسی روند بازار، از خرید دست می‌کشند.

فعالان بازار کویل ورق گرم اروپا از خرید دست می‌کشند؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شرایط بازار کویل ورق گرم اروپایی به دلیل کاهش تقاضا، نزول قیمت محصولات وارداتی و افت قیمت مواد اولیه خام، منفی بود.

در این راستا، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، بازار داخلی، exw شمال اروپا 822.92 یورو (904.57 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ نسبت به تاریخ 28 آوریل (8 اردیبهشت ماه 1402)، 12.08 یورو کاهش نشان می‌دهد.

آخرین ارزیابی شاخص قیمت این محصول حاکی افت 17.08 و 33.33 یورویی در مقایسه با هفته پیش و ماه قبل است. به گفته فعالان بازار، پیشنهادات قیمتی قطعی در بازار کمیاب بودند و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ سفارشات خود را در نیمه نخست سال نهایی کرده‌اند  و تنها قادر به عرضه کویل ورق گرم با تحویل ماه آگوست و سپتامبر هستند.

در همین حال، خریداران به دلیل زمان آماده‌سازی طولانی، وضعیت منفی بازار و کاهش قیمت محصولات وارداتی، به دنبال شارژ ذخایر خود نبودند. یک تاجر در بازار آلمان در این باره گفت: نه خریداران و نه فروشندگان ناامید نیستند. فکر می‌کنم قیمت کویل ورق گرم در بازه می-ؤوئن کاهش یابد ولی سقوط شدید قیمت غیرمحتمل است.

تاجر ثانویه‌ای مطرح کرد: تمامی تجارت‌خانه‌ها و سهامداران تنها به اندازه نیاز خود محصول خریداری می‌کنند و از زمانی که تفاوت قیمتی میان محصولات داخلی و وارداتی، 100 یورو به ازای هر تن شده است، به دنبال فرصت‌های واردات محصول هستند.

همچنین فعالان بازار، سطح قیمتی متعارف کویل ورق گرم در منطقه را بین 800 تا 830 یورو به ازای هر تن exw دانستند. البته منابع مختلف پیش‌بینی کردند قیمت کویل ورق گرم در ماه می، در همین بازه برآورد شده به ثبات خواهد رسید.

براساس ارزیابی‌ها، شاخص قیمت کویل ورق گرم، بازار داخلی، exw ایتالیا 811.67 یورو به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل 5.83 یورو کاهش نشان می‌دهد. نرخ معاملاتی این محصول در این مدت 817.50 یورو به ازای هر تن بود.

شاخص قیمت این محصول در مقایسه با هفته و ماه گذشته به ترتیب کاهش 21.66 و 33.33 یورویی را نشان می‌دهد.

در همین حال، بازار ایتالیا برای شروع فعالیت پس از آخر هفته طولاتی، سرعتی پایین داشت و قیمت تجاری 800 تا 820 یورو به ازای هر تن exw گزارش شد. پیشنهادات قیمتی قطعی در ایتالیا نیز کمیاب است و بسته به عرضه‌کنندگان، زمان آماده‌سازی محصول تا بازه ژوئیه-سپتامبر افزایش یافته است.

همچنین پیشنهاد قیمتی ویتنام برای کویل ورق گرم و تحویل ژوئن-ژوئیه در بازه 670 تا 680 یورو به ازای هر تن cfr گزارش شد.

هدف قیمتی عرضه‌کنندگان هندی برای کویل با تحویل ژوئن-زوئیه، 690 تا 700 یورو به ازای هر تن cfr بود، اما به دلیل کافی بودن میزان تقاضای داخلی، حجم محدودی از محصول را صادر کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors